Nu știu cum face omul ăsta dar e clar că merge pe principiul „no news is bad news”. La Elon Musk mă refer. Nu e zi în care să nu fie minim o informație, bună sau rea, despre Musk sau despre una din cele două companii ale sale, Tesla și Twitter. Mai rămân oamenii cu volanul în mână în timpul mersului pentru că nu a fost bine strâns un șurub, mai dă afară oameni de la Twitter fără preaviz apoi se ceartă cu ei prin tweet-uri, mai reduce din preț la una din mașini și uite așa nicio zi fără Tesla.
Până una alta, dacă eliminăm zgomotul de fond, haide să vedem știrile importante. Prima este despre primele angajări făcute pentru fabrica din Mexic, la doar câteva zile după anunțul noii investiții de peste 10 miliarde de dolari, unde Tesla intenționează să producă noua generație de mașini. Despre noua generație nu știm prea mare lucru decât comentariile lui Musk, cum că vehiculele care vor fi construite pe noua platformă vor funcționa aproape în întregime în mod autonom.
Iar asta va fi un moment de cotitură important în evoluția automobilismului. Bine, avem promisiuni despre mașini autonome din partea lui Musk încă de acum 7-8 ani, ar putea fi un bun politician, dar probabil că ne apropiem de momentul în care acestea vor fi din ce în ce mai prezente în cotidian sub o formă sau alta.
A doua știre importantă se referă la Cybertruck, și anume că și la Gigafactory din Texas sunt numeroase anunțuri de joburi disponibile dedicate camionetei mult așteptate, multe dintre ele legate producție, ceea ce înseamnă că cel mai probabil pe final de an sau început de 2024 vom vedea primele unități. Cu un volum de precomenzi de peste 1,5 milioane de unități, chiar dacă e evident că nu toate sunt comenzi ferme, Cybertruck-ul va fi cu siguranță un succes de piață.
Ambele sunt știri importante pentru viitorul Tesla, și evident, pentru prețul acțiunii pe termen mediu sau lung. Cathie Wood, fanul Tesla de ceva timp, prin intermediul fondului Ark Innovation a cumpărat săptămâna aceasta aproximativ 52.000 de acțiuni în condițiile în care cotația a scăzut cu peste 15% de la maximele din Ianuarie.
Chiar dacă vom mai avea ceva creșteri de dobândă la dolar anul acesta, pentru că FED-ul nu se oprește până nu dă cu economia de pământ, pe termen de câteva luni probabil vor mai fi scăderi ale cotației Tesla, mai ales după creșterea impresionantă de la începutul anului. Dar cum Tesla reușește să producă și să vândă „cu pedala la maxim” ca să folosesc un clișeu des întâlnit, pe termen mediu și lung cred că va ajunge liderul mondial pe piața automobilelor.
Be First to Comment