Lansat inițial pe consola NVIDIA Shield tocmai în 2015, și cunoscut atunci sub numele de „NVIDIA Grid”, GeForce NOW a evoluat extrem de mult de la primele sale iterații. La ediția din 2017 a CES, compania a dezvăluit că lucrează pentru a aduce GeForce NOW și pe Windows și Mac, iar în 2020 am văzut lansarea oficială a serviciului de game streaming. În anii care au urmat, NVIDIA au continuat să adauge funcții noi, cum ar fi DLSS, G-Sync și Reflex, dar să și crească dramatic puterea brută din spate.
Acum, în 2024, GeForce NOW este un serviciu mult mai robust și mai complet decât în 2017 sau 2020, și tocmai de asta ne-am gândit că ar fi o idee bună să revizităm subiectul și să vedem ce e nou, cum s-a îmbunătățit experiența în timp și dacă problemele din trecut pe care mulți gameri le-au raportat s-au rezolvat sau încă persistă. Ca să facem lucrurile încă și mai interesante, platforma de test pe care am ales-o este un MacBook Air M1, un laptop care este extrem de departe de a fi o mașinărie de gaming. Dar cred că putem schimba asta.
Reflex este un game changer!
Încep din capul locului cu, după părerea mea, cea mai importantă și mai de impact schimbare adusă GeForce NOW: suportul pentru Reflex și G-Sync. Ba chiar, astea două tehnologii au fost adăugate recent, la începutul anului ăsta, deci e un moment bun să le testăm și să vedem dacă chiar fac diferența. (Spoiler alert: DA!)
Zis și făcut, mi-am asociat contul de Steam la cel de GeForce NOW și i-am dat să joace unul dintre cele mai sensibile shootere competitive atunci când vine vorba de input lag: CS2. Pentru că da, acum câțiva ani platforma de game streaming a NVIDIA avea probleme destul de serioase de input lag. Nu era ceva de netrecut pentru jocuri casual sau single-player, unde te puteai obișnui cu latența crescută după 10-15 minute, dar era ceva cu adevărat inadmisibil pentru jocurile competitive, acolo unde reflexele contează cel mai mult.
Well, cu plăcere raportez că acum, în 2024 și în combinație cu Reflex, input lag-ul din GeForce NOW este aproape insesizabil! Jur pe cuvântul meu de gamer pretențios! Prima dată când am intrat într-un deathmatch pe Dust II nu mi-a venit să cred că jocul rulează pe GeForce NOW și nu nativ. Am crezut că poate mă grăbisem și lansasem jocul direct pe Steam nativ în loc să-l pornesc prin portalul NVIDIA în cloud. Nici vorbă, era direct din cloud, cu o latență extrem de mică și, în sfârșit, potrivită pentru activități mai competitive.
Totuși, trebuie să fac o mențiune importantă aici. Conexiunea mea la internet a fost prin fir, la o rețea de 1Gbps foarte stabilă, deci am avut more or less toate condițiile potrivite pentru performanță maximă. Dacă bagi în ecuație o conexiune prin Wi-Fi și o lățime de bandă mai mică, your mileage will vary, așa cum zice americanul. Cel mai important factor în discuția noastră despre input lag este ping-ul, cu cât este mai mic cu atât mai bine, și dacă ești serios în legătură cu jucatul de shootere PvP gen CS2 sau Valorant, cel mai bine ar fi să te conectezi la net prin cablu.
Dar dacă nu poți face asta, cum merge? Ca să testez am scos cablul din calculator și m-am conectat pe aceeași rețea, doar că prin Wi-Fi. Înainte să dau drumul la joc am rulat testul de rețea integrat în aplicația GeForce NOW, ca să văd diferențele de viteză și, încă și mai important, de latență. Și așa cum mă așteptam, latența la serverele serviciului a crescut de la 10ms la 17ms, o diferență de 70% pe hârtie. De menționat este că rețeaua este Wi-Fi 5, nu 6 sau 6E, deci cel mai probabil vei avea performanțe mai bune dacă te conectezi pe o rețea care se bazează pe un standard mai nou.
Astea fiind zise, experiența în CS2 pe Wi-Fi a fost una ok, dar clar inferioară celei pe fir. Input lag-ul era ceva mai mare, și chiar dacă te poți distra lejer cu prietenii la un lan party și pe Wi-Fi, părerea mea e că jucatul la un nivel competitiv a ieșit din discuție într-un setup ca ăsta. Și era cumva previzibil, dată fiind creșterea de 70% a latenței, în ciuda faptului că doar 7ms în plus nu par mult. În realitate, diferența este suficient de mare încât să simți cum cursorul rămâne vag în urma mișcărilor tale, un lucru pe care nu ți-l dorești dacă joci serios titluri de genul.
Be First to Comment