Cum azi e luni și nici iarba nu crește și pe deasupra avem Labour Day în Statele Unite, așadar bursa este închisă, nici prea multe știri nu sunt. Pe finalul săptămânii trecute am avut însă raportarea numărului de mașini noi vândute în Europa în luna iulie, a douăsprezecea lună consecutivă de creștere pentru industria auto ce continuă recuperarea după cei doi ani pandemici: înmatriculările europene de mașini noi au crescut cu 15,2% la 851.156 de unități conform datelor Asociației Producătorilor de Mașini din Europa.
Vânzările de mașini electrice și cele hibride au înregistrat o creștere solidă pe seama subvențiilor acordate de guverne: mașinile full-electrice au reprezentat 13,6% din vânzări – în creștere față de ponderea anului trecut de 10%, versiunile plug-in hibrid au avut o pondere de 7,9% în timp ce una din patru vehicule vândute în UE a fost cu motor full-hibrid.
Vânzările de mașini cu motor alimentat de combustibili au scăzut sub 50%, mai ales datorită scăderii abrupte a vânzării de mașini alimentate cu motorină la sub 14% pondere în iulie – să ne amintim doar de ponderile de peste 50-60% avute de acest tip de motor acum câțiva ani și de dăm seama de schimbarea de paradigmă din ultimii ani din industria auto.
Vânzările de mașini electrice au crescut cu 54,7% în primele șapte luni ale anului
De la începutul anului, numărul de mașini noi înmatriculate în Europa a totalizat 6,3 milioane de unități, reprezentând o creștere semnificativă de 17,6% față de aceeași perioadă a anului trecut; numărul este totuși mai mic cu 22% față de anul 2019. Vânzările de mașini electrice au crescut de la începutul anului cu 54,7% în aceste șapte luni, fiind înmatriculate 819.725 de unități.
În topul producătorilor avem Volkswagen cu o cotă de piață de 27,4%, Stellantis (grupul ce include printre altele mărcile Peugeot, Citroen, Fiat, Jeep și Chrysler) cu o pondere de 15,7%, urmat de Hyundai și Renault cu 9,5% respectiv 9,4%.
Cu toate acestea, cotațiile bursiere ale producătorilor europeni nu o duc cam bine, mai ales Volkswagen (VOW3) suferă, producătorii chinezi de mașini electrice sunt din ce în ce mai prezenți în piață cu mașini din ce în ce mai fiabile și cu prețuri mult mai mici. Tesla continuă războiul prețurilor, prețurile mașinilor noi europene sunt cu peste 40% mai mari față de acum patru-cinci ani, așadar avem presiuni din toate părțile de scădere a profiturilor pentru producătorii de mașini.
Greu de prezis ce va fi cu această industrie auto, cu acest heirup de adoptare pentru mașini electrice deși sunt numeroase probleme – de la autonomie, lipsa de stații de încărcare, mărimea bateriilor, poluarea pe care de fapt o produc acestea etc.
Be First to Comment