Start-up-ul de mașini electrice Rivian (RIVN), despre care am mai tot vorbit în căutarea unui concurent pentru Tesla, a prezentat ieri rezultate mai bune decât estimările pieței și a crescut ușor estimarea de producție pentru finalul anului, de la 50.000 la 52.000 de mașini produse la fabrica din Illinois, pe măsură ce compania nu a mai întâmpinat probleme de aprovizionare cu diverse componente precum în trimestrele precedente.
Compania a avut vânzări de 1,1 miliarde de dolari față de 364 de milioane în aceeași perioadă a anului trecut în timp ce pierderile au totalizat 1,2 miliarde de dolari, în scădere pronunțată de la cele 1,7 miliarde de dolari înregistrate anul trecut și mult peste cele 1,5 miliarde estimate de analiști conform FactSet. Pierderi din ce în ce mai mici reprezintă țelul de moment al Rivian, iar acestea s-au redus în trimestrul al doilea odată cu renegocierile contractelor cu furnizorii de materii prime pe măsura creșterii producției; la momentul actual compania pierde aproximativ 35.000 de dolari per mașină vândută.
Rivian mai are la dispoziție 9,26 miliarde de dolari
Suma de bani disponibilă a ajuns la finalul trimestrului la 9,26 miliarde de dolari, în scădere de la 11,24 miliarde la finele trimestrului trecut, Rivian utilizând aproximativ 1,6 miliarde din disponibil față de 1,8 miliarde în primul trimestru. Așteptările sunt ca utilizarea de cash să se ridice la 2,8 miliarde de dolari în semestrul al doilea al anului iar pierderile să se reducă la 4,2 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă la nivelurile actuale de disponibil să mai fie nevoie de noi majorări de capital; un cash-flow pozitiv este așteptat abia în 2027.
Referitor la producție, Rivian a livrat 12.640 de mașini în lunile aprilie-mai-iunie, în creștere cu 60% față de primul trimestru, în timp ce producția primului semestru a atins un număr de 23.387 de mașini, creând așteptări pentru un număr total la finalul anului de peste 50.000 de mașini. Ceilalți concurenți direcți, Fisker și Lucid au înregistrat de asemenea pierderi pe măsura neatingerii țintelor de producție, în timp ce producătorii chinezi pare că o duc mai bine, atât BYD, cât și Li Auto, NIO sau XPeng au reușit să crească producția semnificativ, asta și pe fondul unor prețuri mai mici ale mașinilor, deci și a vânzărilor mai bune.
De altfel, cel mai bine vândut model electric în Suedia în luna iulie a fost modelul BYD Atto 3, iar prezența tot mai puternică a producătorilor chinezi în Europa nu face decât să submineze eforturile de creștere ale producătorilor americani și chiar să le amenințe existența, asta și în condițiile războiului prețurilor, război declanșat de Tesla pe finalul anului trecut. Dar când te gândești că Rivian speră sa atingă 50.000 de mașini pe final de an în timp ce chinezii livrează cam toți peste 100.000 de unități pe trimestru, a investi în Rivian acum, indiferent că se văd ceva rezultate, pare același lucru cu joaca la păcănele.
Be First to Comment