Amazon.com Inc (AMZN) revine în atenția investitorilor după o perioadă mai lungă în care a fost în planul secund al bursei cu rezultate excelente în trimestrul al doilea al anului, rezultate datorate creșterii vânzărilor on-line și a diviziei de cloud AWS. Cererea pentru serviciile tehnologice pare să se fi stabilizat, reducerile de personal operate pe finalul lui 2022 și începutul acestui an dar și cele ale altor costuri au îmbunătățit marjele de profit iar entuziasmul față de noile sisteme generative de inteligență artificială au fost motivele principale pentru aceste rezultate bune.
Veniturile trimestrului au crescut la 134,4 miliarde de dolari de la 121,2 miliarde de dolari înregistrați în aceeași perioadă a anului trecut în timp ce profitul a fost de 6,7 miliarde de dolari, 65 de cenți per acțiune, față de pierderea de 2 miliarde din trimestrul al doilea al anului 2022. Așteptările pieței erau pentru un profit de 35 de cenți per acțiune și venituri de 131,5 miliarde de dolari conform FactSet.
Amazon reușește astfel să mențină ritmul de creștere arătat de celelalte companii din domeniul tehnologiei pe fondul revenirii shoppingului online după mahmureala în care intrase după încheierea pandemiei de covid, dar și a rezultatelor totuși bune ale diviziei de cloud odată cu omniprezența inteligenței artificiale în primul semestru al anului.
Vânzări în creștere în toate diviziile de business Amazon
Vânzările online au fost de 53 de miliarde de dolari, în creștere cu 4% față de anul trecut, vânzările diviziei Amazon Web Services au crescut și ele cu 12% la 22,1 miliarde de dolari de la 19,7 miliarde înregistrați anul trecut, în timp ce veniturile din publicitate au fost performele cu o creștere de 22%, totalizând 10,7 miliarde de dolari. Abonamentele Amazon Prime au adus aproape 10 miliarde de dolari, 14% mai mult decât anul trecut.
Cotația Amazon se apreciază cu aproape 10% în sesiunea de tranzacționare de după închiderea pieței după aceste rezultate mai bune decât așteptările. Deși de la începutul anului, Amazon are o creștere de 50%, este încă mult sub nivelul maxim înregistrat la finalul lui 2021 după scăderea vânzărilor online la finalul pandemiei dar și a greșelilor manageriale precum estimările mult prea optimiste și extinderea costisitoare a depozitelor.
Cum black friday de vară, Amazon Prime, a fost un real succes, cotația crește acum pe seama estimărilor companiei pentru trimestrul al treilea, care prevede vânzări între 138 și 143 de miliarde de dolari, o creștere între 9% și 13% față de anul trecut (față de așteptări de 137,5 miliarde ale analiștilor) și un profit operațional între 5,5 miliarde și 8,5 miliarde de euro. Cheltuielile de capital sunt prevăzute a scădea cu 9 miliarde de dolari iar, poate și mai important, conform boss-ului Andy Jassy, compania lucrează intens pentru un business de 100 miliarde de dolari pe parcursul următorilor ani legat de inteligența artificială.
Așa cum menționam în articolul de la începutul lunii iulie, mă aștept ca Amazon să meargă în zona lui 145 de dolari per acțiune iar de acolo mai vedem, în funcție de ce se va întâmpla lunile astea două cu inflația, cu prețul petrolului în creștere accentuată, cu decizia de dobândă din finalul lui Septembrie. Momentan, aș vinde.
Be First to Comment