Anheuser Busch InBev (BUD), cel mai mare producător de bere la nivel mondial cu mărci precum Budweiser, Corona, Stella Artois, Becks, Leffe în portofoliul său, a raportat rezultate peste așteptări în trimestrul al doilea în ciuda boicotului americanilor pentru Bud Light, marcă ce a pierdut și primul loc al vânzărilor din SUA în urma acestui boicot. La finalul anului trecut, producătorul Stella Artois avea o cotă de piață de 27,4% la nivel global, dublu față de rivalul Heineken (HEIA), companie care a atras atenția la începutul anului odată cu achiziționarea unui pachet minoritar de acțiuni de către Bill Gates.
Volumul de bere vândut a scăzut cu 1,4% la nivel global dar s-a prăbușit cu 14,5% în regiunea America de Nord în urma scandalului creat de influencerul transgender Dylan Mulvaney în aprilie care a făcut o postare pe Instagram despre o cutie personalizată pe care compania i-a făcut-o cadou. Numai că publicul consumator de Bud Light era format din conservatori bărbați de culoare albă care au văzut în această publicitate un mare afront și, în frunte cu mai multe personalități precum cântărețul Kid Rock, au reușit să boicoteze vânzările mărcii.
Veniturile trimestrului au crescut la 15,12 miliarde de dolari de la 14,79 miliarde de anul trecut în urma creșterii prețurilor de vânzare dar și pe focusarea către mărcile premium din portofoliu. Veniturile din SUA au scăzut cu 10,5% în urma scandalului ce a dus la vânzări slabe ale tuturor mărcilor din portofoliu dar și pe seama cheltuielilor în creștere cu marketingul și ajutoarele plătite distribuitorilor atrași și ei în acest circ mediatic.
Producătorul Stella Artois a avut probleme doar în America, la nivel global vânzările au fost în creștere cu 7,2% tractate de creșterea de aproape 10% din zona Asia Pacific în timp ce vânzările din Europa au stagnat. Profitul net a scăzut la 339 de milioane de dolari de la 1,6 miliarde de dolari înregistrat anul trecut iar EBITDA a scăzut la 4,91 miliarde de dolari, puțin peste estimările pieței. Pentru finalul de an, compania a declarat că se așteaptă la o creștere a vânzărilor cuprinsă între 4 și 8% în urma unui mix reușit de creștere a prețurilor și de creșterea a volumelor.
Cotația acțiunii producătorului Stella Artois a scăzut cu 6,35% de la începutul anului, doar concurenții chinezi mai sunt pe scădere în timp ce majoritatea celorlalți producători este în creștere. De altfel, piața berii încă suferă în urma pandemiei de covid, volumele vândute anul trecut nu au reușit să atingă nivelul anului 2019 de 1,91 miliarde de hectolitri. De la minimul din octombrie anul trecut, cotația a intrat pe un trend ascendent reușind să spargă rezistența multianuală a ultimilor 7 ani, rezistență ce s-a transformat în suport în urma scăderii datorate scandalului Bud Light.
Din punct de vedere al analizei fundamentale, compania are rate de profitabilitate bune – o marjă de profit operațional de 24,88% și o marjă de profit net de 12,78% și un ROE de 10,6%. Media ultimilor cinci ani a randamentului dividendului este de 2,14, PER-ul este de 15,49x, iar dacă mă gândesc la ce scăderi de volum a înregistrat în urma scandalului, puțin probabil să mai avem în condiții normale deprecieri ale cotației. Cel puțin pe termen de câteva luni, ne putem aștepta la creșteri, trimestrul al treilea fiind de obicei cel mai bun pentru această piață.
Be First to Comment