Press "Enter" to skip to content

Denuvo vrea să demonstreze că DRM-ul lor nu scade performanța în jocuri

Într-o întorsătură surprinzătoare de evenimente, Denuvo, producătorul controversatului software cu același nume, a promis să demonstreze că soluția sa de gestionare a drepturilor digitale (DRM) nu degradează performanța jocurilor, abordând astfel nemulțumirile adunate în ultimii ani care susțineau contrariul.

DRM-ul Denuvo, preferat de majoritatea dezvoltatorilor de jocuri pentru PC, a fost inclus în jocuri precum Dead Space, Dead Island 2 și Company of Heroes 3 doar anul acesta, și este găsit și în multe alte lansări din trecut. Criticii susțin că afectează performanța jocurilor pe PC, cu afirmații susținute de un test al canalului YouTube Overlord Gaming din 2018 care sugera că Denuvo ar putea crește timpul de încărcare cu până la 80% și ar putea afecta framerate-ul.

Controversele în jurul potențialului impact asupra performanței au condus la abandonarea sa de către unii dezvoltatori. Jocuri notabile precum Doom Eternal, Dishonored 2 și Inside au eliminat Denuvo după lansare, iar Resident Evil Village a rulat semnificativ mai bine cu un crack care înlătura Denuvo, ceea ce a determinat Capcom să îl elimine din lansarea oficială.

Contrazicând critica, alte teste indică faptul că eliminarea Denuvo nu îmbunătățește performanța, sugerând că orice impact ar putea fi atribuit DRM-ului intern al dezvoltatorilor sau a altor factori. Pentru a contracara aceste afirmații, Steve Huin, COO-ul jocurilor video pentru compania mamă a Denuvo, Irdeto, a insistat către Ars Technica că DRM-ul nu afectează gameplay-ul. Recunoscând scepticismul jucătorilor, Irdeto plănuiește să permită unor publicații media de încredere să efectueze teste independente pe două versiuni ale unui joc – una cu și una fără Denuvo.

Huin a afirmat că această abordare ar permite scepticilor să vadă o performanță comparabilă între versiuni, oferind un boost de încredere comunității de gaming. Jucătorii au avut foarte rar șansa de a compara versiuni identice, contemporane ale unui joc cu și fără DRM, a adăugat Huin.

Această inițiativă face parte din strategia mai largă a firmei de a-și schimba percepția de la o prezență „reă” în comunitatea de gaming la un aliat al industriei, în ciuda dezbaterilor în curs despre impactul DRM-ului asupra performanței jocurilor.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares