Press "Enter" to skip to content

Nike – stocurile mari sunt călcâiul lui Ahile pentru această companie

Acțiunile Nike Inc. (NKE) au scăzut joi după prezentarea rezultatelor financiare ale trimestrului încheiat la 31 mai 2023, rezultate ce au venit mai slabe decît așteptările pieței după ce reducerile de prețuri operate dar și menținerea la același nivel ridicat al stocurilor au avut un impact mai ridicat asupra profitabilității.

Veniturile acestui trimestru au crescut cu 5% la 12,83 miliarde de dolari, în timp ce profitul net a fost de 1,03 miliarde de dolari, 66 de cenți per acțiune, în scădere pronunțată de la 1,44 miliarde dolari înregistrat trimestrul anterior. Așteptările medii ale analiștilor erau de 68 de cenți per acțiune la venituri de 12,58 miliarde de dolari. Stocurile s-au menținut la un nivel de 8,5 miliarde, aproximativ același ca anul trecut.

Marja de profit operațional a scăzut la 43,6%, Nike menționând că scăderea se datorează prețurilor ridicate ale materiilor prime, costurilor de transport și logistice în creștere, reducerilor de preț operate și modificărilor nefavorabile ale cursului de schimb. Aceleași motive citate și în raportul anterior și e clar că cineva nu își face treaba bine dacă totuși o companie de anvergura Nike nu reușește să stăpânească riscul valutar cel puțin.

Așa cum menționam în articolul precedent despre Nike, compania se aștepta la o creștere substanțială în China – vânzările trimestrului din această regiune s-au ridicat la 1,81 miliarde de dolari, mult peste așteptările analiștilor, 1,64 miliarde de dolari, o creștere de 16% peste nivelul înregistrat în același trimestru al anului trecut.

Vânzările Nike către alte magazine au reprezentat 56% din vânzările anului încheiat în mai, în scădere pronunțată de la ponderea de 70% înregistrată acum patru ani

Strategia Nike de a se concentra pe vânzările din magazinele proprii, fie online fie cele fizice, a fost adoptată pentru un mai bun control al stocurilor și pentru creșterea profitabilității; totuși, recentele reorientări către diverse rețele de magazine precum Macy’s sau Designer Brands (în care se va relua vânzarea de produse Nike din octombrie) se datorează încetinirii vânzărilor din magazinele proprii. Unii analiști pun aceste scăderi și pe seama încetinirii economiei americane, ratele dobânzilor rămânând încă ridicate în ciuda scăderii inflației din ultimele luni.

Cotația acțiunii a scăzut cu 4% în urma acestor rezultate în sesiunea de tranzacționare de după închiderea pieței. La ultimul preț de ieri, Nike are o creștere de 11% de la începutul anului, iar cu scăderea ce o vom avea astăzi în urma acestor rezultate, este mult în urma indexului SP500, ce are o creștere de 16% de la începutul anului.

Nike se află într-o evoluție laterală de la începutul anului unde cotația va continua să se afle în perioada următoare, căci rezultatele nu au fost nici prea bune, nici prea rele ca să determine ieșirea din acest range.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares