Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) este una dintre puținele companii al căror trend a fost susținut crescător în ultimii an; ea rivalizează din acest punct de vedere cu companiile de tip growth, cotația crescând de 8 ori în ultimii zece ani!
Știți saga cu Elon Musk care era și nu mai e cel mai bogat om de pe planetă și ce mai freamăt, ce mai zbucium… Dar cum Tesla este o companie foarte volatilă și Louis Vuitton Moet Hennessy este mult mai stabilă, iar cotația acesteia nu a avut decât o direcție, în sus (apropo, zilele acestea avem maximul istoric al acestei companii), Bernard Arnault împreună cu familia s-a instalat pe primul loc în acest top și nu pare să fie detronată prea curând.
Puțini sunt cei care nu cunosc inițialele LV – întreaga companie este liderul mondial al produselor de lux și include în portofoliu mărci precum Louis Vuitton, Fendi, Givenchy etc din doimeniul modei, Bulgari, TAG Heurer, Zenith, Tiffany etc din domeniul bijuteriilor și al ceasurilor, Moet, Dom Perignion, Veuve Clicquot, Hennessy, Glenmorangie din domeniul băuturilor, Christian Dior, Guerlain, Kenzo, Sephora etc în domeniul parfumurilor.
Din punct de vedere al cifrelor, vânzările LVMH au crescut anual cu excepția anului 2020, reușind aproape o dublare în ultimii 5 ani – și vorbim de o creștere de aproximativ 40 de miliarde de euro. Compania prezintă și o profitabilitate foarte bună: marja de profit net este de 17,79% la finalul lui 2022 în timp ce Return on Equity (ROE) este de 27,96%. PER-ul poate părea mare la o valoare de 29,58x iar valoarea Price Earnings Growth – PEG (5y expected) de 2,70x de asemenea, dar cum luxul se vinde oricând, cumpărătorii speră la rezultate peste așteptări.
Iar primele semnale le vom avea astăzi când LVMH ne prezintă la închiderea ședinței de tranzacționare vânzările primului trimestru, fiind prima din acest sector care raportează. Ceea ce contează la acest raport sunt vânzările din China, primele după cei trei ani de lock-down, cifre ce sunt așteptate în creștere pronunțată tocmai din acest motiv. Robustețea mărcilor din portofoliul Louis Vuitton Moet Hennessy, mai ales în potențiala recesiune din acest an – ușoară sau cum o fi ea, dacă o fi până la urmă, creșterea constantă a catalogului de produse și stabilirea justă a prețurilor în mediul inflaționist cu care ne confruntăm, dar mai ales redeschiderea Chinei sunt elementele care mă fac să cred că evoluția pozitivă va continua.
Nu dețin în acest moment acțiuni LVMH în portofoliu, dar dacă prețul îmi va face surprize plăcute și va corecta și el un pic, măcar câteva procente, va fi un moment de intrare foarte bun pe termen lung.
Be First to Comment