Press "Enter" to skip to content

Facebook, acțiunea anului 2023

Rareori mi-a fost dat să văd o evoluție atât de bună pentru acțiunile unei companii ca cea a Facebook (META) din ultimele cinci luni. Practic, de la minimul ultimelor 52 de săptămâni – atins pe 4 Noiembrie anul trecut, avem o creștere impresionantă de 142% la prețul de închidere de ieri de 211,48 dolari pe acțiune. La aceasta creștere au contribuit în primul rând reducerile de costuri, printre care cele de personal (au fost concediați peste 20.000 de angajați de la începutul anului) sunt cele mai semnificative între concedierile din rândul angajaților companiilor din tehnologie.

Tot tabloul este însă destul de negativ dacă ne uităm la cotațiile din toamna anului 2021, atunci când indicele NASDAQ atingea noi maxime, iar companiile din tehnologie erau printre beneficiarele perioadei pandemiei. De la maximul de peste 380 de dolari din septembrie 2021, Facebook (META) s-a corectat cu aproximativ 80%, și cred că pot afirma că asta e ditamai prăbușirea, echivalentă pentru multe alte companii care au experimentat-o, cu falimentul. Dar, evident, nu este cazul Facebook.

Reducerea costurilor despre care vorbeam nu va face mare lucru pentru veniturile Facebook, ele doar reflectă incertitudinile macroeconomice, scăderile din domeniul publicității on-line și impactul politicii Apple de urmărire a activității utilizatorilor. Totuși, reducerile demonstrează prudența companiei și ar trebui să ducă la o îmbunătățire a profitabilității, anul 2023 fiind chiar declarat de Zuckerberg drept „Anul Eficienței”.

Evident că Facebook nu putea sta deoparte de Inteligența Artificială: compania a creat în Februarie o echipă menită să dezvolte noi instrumente de AI similare cu ChatGPT pentru a crea reclame mai țintite pentru fiecare profil în parte. Conform spuselor lui Mark Zuckerberg, echipa se va concentra pe dezvoltarea de instrumente creative și expresive iar mai târziu pe dezvoltarea unor personaje AI capabile să ajute utilizatorii „într-o varietate de moduri”.

Având în vedere ultimele rezultate financiare prezentate în ianuarie, marja de profit net a fost de 19,90% iar Return on Equity (ROE) înregistrează o valoare de 18,52%, cifre destul de bune. Iar dacă luăm în considerare și un PER de 24,20x la acest nivel de preț și un EV/EBITDA de 14,23x, o îmbunătățire a profitabilității în trimestrele următoare ar însemna șanse bune de continuare a trendului de creștere.

Pe termen scurt, poate până la prezentarea rezultatelor trimestriale din 26 Aprilie, e posibil să mai urce spre 240 de dolari per acțiune, cu toate acestea, evoluția aproape liniară de apreciere din ultimele luni nu are cum să continue la nesfârșit și ne putem aștepta oricând la ceva corecții tehnice temporare. Orice astfel de corecții reprezintă momente bune de cumpărare pentru acțiunea Facebook.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares