În ciuda lansării îndoielnice, Cyberpunk 2077 a devenit un joc foarte bun. Pe lângă povestea interesantă și orașul plin de viață, componenta grafică a fost una lăudată, atât de critici cât și de fani. Iar acum, ray tracing-ul implementat în joc va primi un nou mod mai avansat numit „Overdrive”, gândit să stoarcă până la ultima fărâmă de performanță din componentele tale.
Și exact asta face, dacă e să ne luăm după un video încărcat pe canalul oficial de YouTube al Nvidia. Mai precis, în clipul de prezentare al noului mod de ray tracing din Cyberpunk 2077 vedem cum un RTX 4090 reușește să scoată doar 16 fps. Da, ai citit bine, doar 16 fps! Desigur, asta se întâmplă cu toate setările date la maxim și fără DLSS, dar chiar și așa, nu mă așteptam să văd cum un titan (pun intended) precum vârful de gamă de la Nvidia este pusă la respect de un joc în asemenea mod.
Asta se întâmplă din cauza a ceva numit path tracing. La bază, acest path tracing funcționează la fel ca ray tracing, iar diferența majoră vine din numărul de surse de lumină pe care jocul le calculează. Practic, în loc să fie câteva astfel de raze pe care PC-ul tău e nevoit să le randeze, acum este luată în calcul întreaga lume a Cyberpunk 2077. În termeni simpli, path tracing este ray tracing dus la extrem, iar asta se vede în rezultatele din clip.
Desigur, imediat ce este activat DLSS 3 cu frame generation lucrurile se schimbă și framerate-ul sare de o sută, dar asistăm la primul joc care nu este jucabil atunci când este dat la maxim, fără DLSS, chiar și cu un RTX 4090. Modul Overdrive pentru Cyberpunk 2077 se lansează pe 11 aprilie, așa că dacă vrei să îți faci PC-ul să transpire serios nu mai ai mult de așteptat.
Be First to Comment