În ultima perioadă jocurile au început să mănânce din ce în ce mai multă memorie RAM. Printre primele lansări care au venit cu 32GB drept recomandare din partea dezvoltatorilor este Returnal. Însă lucrurile stau să se schimbe. Microsoft a lansat o actualizare pentru DirectX12 care funcționează alături de funcția de Resizable-BAR și permite procesorului să acceseze direct memoria VRAM de pe placa video. Noua funcție se numește GPU Upload Heaps și este disponibilă în SDK-ul Agility.
Cum va reduce noua funcție DirectX12 consumul de RAM?
Când vor începe să apară și jocurile care suportă noua funcție, tot ce-ți trebuie ca să te bucuri de performanța extra pe care o va oferi este funcția Resizable-BAR activată din BIOS. De fapt, această funcție este fundația pentru GPU Upload Heaps, iar modul în care funcționează este destul de simplu: procesorul va putea accesa fișierele jocului direct din memoria VRAM a plăcii video, fără să mai creeze copii ale acestora pe memoria RAM a sistemului. Asta este posibil datorită vitezei mari cu care se prezintă memoria de pe plăcile video moderne cu suport pentru DirectX12.
Funcția este deja disponibilă pentru gameri și dezvoltatori. NVIDIA a introdus-o deja în driverele Game Ready și Studio cu versiunea 531.41, în timp ce Intel au introdus-o în driver-ul 31.0.101.4255. În momentul de față, cei de la AMD sunt singurii care nu au inclus noua actualizare de DirectX12 în driverele sale, însă nu este grabă – noua funcție abia ce-a fost lansată de Microsoft, deci va mai dura ceva până când va fi inclusă și în jocuri. Și cu asta, Windows mai obține o victorie în lupta cu restul sistemelor de operare… bine, nu c-ar fi avut neapărată nevoie, dar este încă o chestie de luat în considerare atunci când te gândești dacă e vremea să treci pe Linux.
Be First to Comment