Cum ședeam eu comod pe canapea și savuram un bol mare de popcorn cu o bere rece urmărind meciurile de fotbal de duminică seara 8 ianuarie, asta bineînțeles în timp ce zapam telefonul pe toate mediile posibile, am dat peste o știre care era cât pe ce să mă ridice de pe canapea: Netflix s-a aliat cu Nike și oferă GRATUIT abonaților platformei de streaming 10 lecții cu peste 30 de minute de exerciții motivante.
Las berea deoparte, pun colanții de sport și dau pe Netflix. Cursurile sunt parte a programului Nike Training Club și includ exerciții cu instructori care te ajută cu yoga, HIIT (High Intensity Interval Training) cât și exerciții pentru începători. Se pare că acesta este un început, urmând să apară mai multe exerciții pe parcursul anului.
Parcurg un set complet cu privirea, termin berea și mă apuc să investighez ce l-a apucat pe Netflix să se lanseze în acest domeniu, căci nu cred că grija pentru abonați sănătoși reprezintă motivul principal. După un 2022 dezastruos, cu două trimestre consecutive de pierdere și o scădere abruptă de abonați la începutul anului – toată lumea se săturase de pandemie, binging și seriale, Netflix a reușit pe final de an să își revină și să crească numărul acestora, ajungând la 223 de milioane de abonați la nivel global.
Însă concurența nu doarme, și sincer nu m-ar mira să vedem cât de curând Pilates cu Minnie Mouse și prietenii… Așadar, colaborarea cu Nike, deși gratuită, este o metodă ieftină de fidelizare a subscriitorilor, mai ales în condițiile în care a anunțat că va reduce cheltuielile mari cu flimele.
Dar mutarea este și mai profundă: sectorul de fitness și wellness este unul dintre cele mai populare din lume, cu o creștere uriașă în ultimul deceniu: la nivel global industria a fost evaluată la 4,88 trilioane de dolari (www.precedenceresearch.com/health-and-wellness-market). Gen Z nu mai consumă băuturi carbogazoase, mănâncă mai sănătos și face mai mult sport, așa că iată, Netflix vrea și el o felie din acest tort.
Be First to Comment