În urmă cu câteva ore, Nintendo of America a dat noi detalii legate de lansarea unei alte serii de echipamente DIY (adică „fă-ți-o singur”) din carton care completează seria Labo (despre care am mai vorbit într-un articol anterior) într-un mod neobișnuit. Dacă până acum a fost vorba de utilizări educaționale care îi învață pe copii să fie creativi și să utilizeze noțiuni de bază din mecanică și programare, de data aceasta gigantul nipon pășește șovăielnic în domeniul realității virtuale (VR).
În teorie, totul este minunat și sună bine. Ba chiar se va face implementarea pe două dintre cele mai bune jocuri lansate pe Switch: Super Mario Odyssey și Legend of Zelda: Breath of the Wild. M-am bucurat enorm să văd anunțul, datorită faptului că mă aflu printre cei care au plătit $60-$70 pentru fiecare dintre jocuri și a petrecut sute de ore în compania fiecăruia dintre ele.
Dar practica este cea care ne omoară: din imaginile afișate, Labo VR Kit este o reproducere fidelă a conceptului Virtual Boy. Cum, nu ați auzit de această consolă din 1995, care a rezistat mai puțin de un an pe piață? Este din cauză că jucăușii din Kyoto nu au reușit să înțeleagă cum funcționează ergonomia dispozitivelor.
În general sunt un mare fan al noilor lansări Nintendo și le apreciez creativitatea. De data această însă, îmi este greu să nu îmi pun întrebarea „Cum va putea cineva să se joace în VR cu o cască pe care trebuie să o ții CU MÂNA în dreptul ochilor?”. Nu cred că o sesiune de vânătoare în Breath of the Wild poate dura mai mult de 10-15 minute fără să apară dureri de cap, gât, brațe și diverse amorțeli.
Dar conform pozelor de pe site-ul oficial Nintendo, dispozitivul Labo nu are nici măcar o banală curea care se prinde în jurul capului pentru a elimina din efortul de a păstra ecranul în unchiul perfect. Cei care ați experimentat cu diverse căști de VR știți deja cât de importantă este precizia în poziționarea ochilor la înclinarea care trebuie, astfel încât imersiunea să se producă așa cum trebuie.
La prețul de 80 de dolari (care cu siguranță va deveni 80 de euro + TVA pe piețele autohtone), Labo VR Kit nu poate fi mai mult decât un experiment pentru copiii creativi și dornici să descopere noi tehnologii. Nu-mi pot imagina cum un jucător de Super Mario Odyssey va ajunge până la castelul lui Bowser fără să facă măcar 10 pauze la fiecare 15 minute (deși sunt convins că vor exista persoane dornice să experimenteze). Cât timp Switch-ul este ținut manual în proximitatea ochilor, consider că proiectul este lipsit de ergonomie și considerație pentru gamerii ceva mai hardcore.
Cu toate acestea, mi-ar plăcea să mă înșel și să am o experiență plăcută alături de noua jucărie Nintendo. De fapt, cred că dacă vom strânge suficient de mulți bani pe Patreon, voi cumpăra un Labo VR Kit, îl voi asambla alături de KiMO și îi voi filma reacțiile. Nu ai aflat încă despre noul proiect de „craudfanding” pentru NEXT LEVEL Podcast? Ei bine, tocmai ai descoperit ceva mai interesant decât Nintendo Labo.
Articol preluat de pe nivelul2.ro
Be First to Comment