Semnalat prima dată în urmă cu doi ani, fenomenul defectării subite a telefoanelor Samsung după aplicarea unei actualizări de firmware pare că a reapărut, un număr de utilizatori care se confruntă cu problemele manifestate prin apariția unor linii verzi pe ecran acuzând producătorul sud-coreean că solicită în mod nejustificat plata reparației.
Reamintim că Samsung a admis în anul 2022 că defectarea subită a ecranului semnalată la telefoane din seria Galaxy S20 ar putea fi cauzată de o actualizare firmware insuficient testată, care în cazuri izolate a grăbit manifestarea unor defecte fizice strecurate în timpul procesului de fabricare a ecranului. Fiind vorba de un număr relativ mic de incidente semnalate, Samsung a oferit la momentul respectiv remedierea gratuită a telefoanelor încă aflate în perioada de garanție, punând capăt controverselor.
Repetând parcă la indigo incidentul din urmă cu patru ani, un număr de utilizatori Galaxy S21 (inclusiv S21 Ultra și S21 FE) susțin că o actualizare de firmware distribuită în luna aprilie ar fi motivul defectării subite a ecranului prin apariția unor linii verticale de culoare verde. Diferența este că seria Galaxy S21 nu mai e chiar atât de recentă, iar multe telefoane chiar au ieșit din garanție.
Fără a lua în considerare argumentele destul de credibile aduse de utilizatorii care reclamă în număr mare reapariția acestui tip de defect, Samsung cere plata reparației pentru înlocuirea ecranelor afectate.
Unii dintre aceștia spun că liniile verzi pe ecran au apărut după o actualizare recentă de frimware, dar asta nu înseamnă că problema este de natură software și poate remediată printr-o nouă actualizare. În schimb, Samsung argumentează că defectarea ecranelor cu simptomele descrise nu este ceva ieșit din comun, fiind de fapt normal ca un mic număr de ecrane să se defecteze în timp, ca rezultat al folosirii de zi cu zi.
Așa cum a fost concluzionat și în trecut, apariția problemelor semnalate ar putea să fi fost doar grăbită de noul firmware, prin exacerbarea unui defect hardware care altfel s-ar fi manifestat mai târziu, sau poate niciodată. Dar în lipsa unei analize independente care să probeze cele susținute de utilizatorii ghinioniști șansele ca Samsung să accepte remedierea gratuită a telefoanelor ieșite din garanție bb sunt aproape nule. Între timp, forumurile pentru suport tehnic abundă de reclamații descriind apariția de linii verzi pe ecranele telefoanelor Samsung, multe fiind datate dinainte de presupusul incident semnalat în luna aprilie 2024.
Vestea bună ar fi că, deocamdată, astfel de incidente nu au fost semnalate și în rândul consumatorilor din România, sugerând că loturile de telefoane afectate de acest presupus defect nu au ajuns și în magazinele din țara noastră. Sau poate că suntem noi mai norocoși decât restul.
Be First to Comment