După un 2023 plin de lansări extraordinare, de la aventura superbă din Marvel’s Spider-Man 2 până la poate cel mai bun RPG din toate timpurile, Baldur’s Gate III, 2024 are niște cizme mari de umplut. Și dacă dezastrul de Forspoken a fost primul titlu mare lansat anul trecut, acum pare că începem cu dreptul. Prince of Persia The Lost Crown reprezintă un reboot, o reînviere a uneia dintre cele mai mișto și mai apreciate serii din gaming, și zic eu că echipa de la Ubisoft Montpellier au dat lovitura.
Nu este un joc de acțiune 3D ci un Metroidvania, deci asta i-ar putea descuraja pe unii, dar spun cu mâna pe inimă că Prince of Persia The Lost Crown este o minunăție de joc. Este amuzant, are o poveste bună iar gameplay-ul moment to moment este cât se poate de antrenant. Așa cum ziceam e un început de an extraordinar și dacă și restul titlurilor de anul ăsta arată la fel, 2024 va fi încă și mai bun decât 2023! În plus, consider că noul Prince of Persia deschide oficial discuția pentru Jocul Anului 2024, atât de bun mi s-a părut! Am spus-o aici oficial, să vedem dacă se și adeverește.
Dar până una alta, haideți să lăsăm predicțiile la o parte și să ne îndreptăm atenția asupra jocului de azi: Prince of Persia The Lost Crown. Și înainte să trecem la discuțiile despre gameplay, grafică și poveste, vreau să facem o scurtă lecție de istorie și să vedem ce mama naibii înseamnă un joc Metroidvania, ca să știm de unde plecăm.
Ce este un Metroidvania?
Un Metroidvania, așa cum îi spune și numele, este un sub-gen de joc inspirat din alte două titluri extrem de influente și de relevante de acum mai bine de 30 de ani: Metroid și Castlevania, cu o hartă complexă și neliniară de explorat și un sistem de progresie bazat pe deblocarea diferitelor puteri disponibile în joc pentru a sări peste o prăpastie mare, de pildă.
Ce exemple de astfel de jocuri avem? Well, în afară de mai sus menționatele Metroid și Castlevania, din sub-genul ăsta mai fac parte și titluri extrem de populare și de iubite de fani, cum ar fi seria Ori, adică superbele Ori and the Blind Forest și Ori and the Will of the Wisps, magnificul și extrem de dificilul Hollow Knight dar și rogue like-ul Dead Cells.
Toate jocurile astea, dar și multe altele de-a lungul timpului, împărtășesc elementele alea de game design pe care le-am spus mai devreme, au lumi imense și imposibil de traversat fără puterile aferente, cu un stil 2D side-scrolling și acțiune cât cuprinde. Astea fiind zise, cei de la Ubisoft au avut o misiune grea în față: să facă un Metroidvania care păstrează caracteristicile definitorii ale genului, dar în același timp să adauge chestii noi pentru ca jocul să nu fie o clonă de Hollow Knight sau Ori. Și fix asta au făcut, deci să începem cu cel mai important aspect al unui astfel de joc.
Gameplay
Indiferent că vorbim despre un city builder, shooter sau Metroidvania, orice joc trebuie să aibă un gameplay rafinat și plăcut. Pentru că, până la urmă cu latura asta a jocului vei interacționa cel mai mult pe parcursul orelor petrecute în el. Sure, o poveste bună e mișto și poate completa experiența, dar e degeaba dacă momentele de dintre cutscene-uri sunt pline de activități banale și plictisitoare. Well, nu este cazul aici, și Prince of Persia The Lost Crown este o bijuterie la capitolul gameplay.
Stilul sidescrolling cu multă explorare presărată pe deasupra este foarte bine implementat, personajul principal se controlează ușor și este cât se poate de responsive la comenzile tale. Pe deasupra, atacurile au punch și greutate, și vei simți fiecare lovitură de sabie sau săgeată trasă cu arcul. Chestia asta din urmă este foarte importantă, pentru că Prince of Persia The Lost Crown are tot felul de combo-uri și mișcări pe care le poți face și care impactează mult flow-ul combat-ului. Este un sistem ușor de învățat dar greu de aprofundat, și jocul m-a împins să învăț trucuri noi și să experimentez până aproape de final, deci o mare bilă albă aici.
Be First to Comment