Apple (AAPL) a raportat aseară după închiderea ședinței de tranzacționare, venituri și profit mai bune decât estimările pieței, deși vânzările totale au scăzut pentru cel de-al patrulea trimestru consecutiv. Doar vânzările de iPhone au fost mai mari ca anul trecut, toate celelalte produse au înregistrat scăderi, dar salvarea a venit de la creșterea cu 16% a diviziei de servicii online.
Veniturile trimestrului încheiat la 30 septembrie au fost de 89,5 miliarde de dolari, în scădere cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut și puțin peste cele 89,28 miliarde de dolari estimate conform LSEG (Refinitiv). Vânzările de telefoane au fost cele mai mari din istorie și au adus 43,81 miliarde de dolari, în creștere cu 2% anual, și asta doar cu o săptămână de vânzări ale noului iPhone 15. Cel mai probabil vom avea un nou record de vânzări în ultimul trimestru al anului, în ciuda temerilor unor analiști.
Apple a depășit un miliard de abonați
Totodată, record a fost și pentru veniturile aduse de servicii, de 22,31 miliarde de dolari, ecosistemul Apple – iCloud, Apple Music, Apple Care etc dovedindu-și viabilitatea: compania a avut peste un miliard de abonamente, un maxim istoric. O mare parte din aceste venituri provin din acordul cu Alphabet pentru motorul de căutare implicit al Safari, venituri estimate la 19 miliarde de dolari anual.
Vânzările de Mac-uri au totalizat 7,61 miliarde de dolari, în scădere față de anul trecut, pe seama așteptărilor noilor sisteme prezentate de Apple la finalul lunii octombrie. Veniturile aduse de tablete au fost de 6,44 miliarde de dolari, mai mici cu 10%, iar cele înregistrate de iWatch și celelalte accesorii de 9,32 de miliarde de dolari, de asemenea în scădere, cu 3% față de anul trecut.
Și profitul trimestrial al Apple, de 1,46 dolari per acțiune, a venit mai bine decât estimările analiștilor 1,39 dolari; profitul net total a urcat la 22,96 de miliarde de dolari față de cele 20,72 miliarde înregistrate anul trecut.
Apple nu prezintă previziuni pentru trimestrul următor, așadar trebuie să avem în vedere așteptări de aproximativ 123 de miliarde de dolari pentru veniturile ultimelor trei luni.
Cotația Apple a scăzut imediat după prezentarea rezultatelor în after-trading, dar această scădere ușoară survine după cinci zile consecutive de creștere, acțiunea revenind peste media de 200 de zile și chiar peste cea de 50 de zile. Odată cu calmarea temerilor referitoare la China dar și a așteptărilor pentru trimestrul al patrulea, tradițional cel mai bun pentru vânzările companiei, ne putem aștepta la revenirea la maximul de la 196 de dolari per acțiune în următoarele săptămâni.
Be First to Comment