Netflix (NFLX) a impresionat ieri investitorii cu rezultate excelente pentru ultimele trei luni pe fondul impactului pozitiv al interzicerii partajării parolelor și al creșterii veniturilor medii per utilizator: apreciere cu 16,05% a cotației la finalul zilei de ieri, cea mai mare creștere de ieri din indicele SP500, și asta în condițiile unei piețe în scădere.
Numărul noi de abonați în trimestrul trei a fost de 8,8 milioane, o cifră excelentă față de trimestrele anterioare, iar intenția Netflix de a majora prețurile a două planuri în Statele Unite, în Marea Britanie și Franța cu un procent cuprins între 15% și 20%, precum și creșterea de reclame la abonamentele cele mai ieftine sunt motive de a spera la noi creșteri de venituri în perioada următoare; spre exemplu, numărul de abonamente cu reclame, ce costă 7 dolari în SUA, a crescut cu aproape 70% față de trimestrul anterior, valoarea abonamentului fiind mai mică decât prețul unui bilet la cinema.
Netflix are un cash flow pozitiv în ultimul an
Veniturile trimestrului au fost de 8,54 miliarde de dolari, în creștere cu 7,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce profitul diluat per acțiune a urcat de la 3,10 dolari la 3,73 dolari per acțiune. Marja operațională de profit a fost de 22,4%. Cash flow-ul net generat din activitățile operaționale a fost de 2 miliarde de dolari, comparativ cu cel de 0,6 miliarde de dolari anul trecut, iar de la începutul anului acesta se ridică la puțin peste 5 miliarde de dolari.
În ceea ce privește prognoza Netflix pentru trimestrul al patrulea, în concordanță cu obiectivul companiei de a accelera creșterea veniturilor, de a crește marja operațională de profit și fluxul de numerar, compania se așteaptă la o creștere cu 11% a veniturilor la 8,7 miliarde de dolari și la o marjă operațională de profit pentru întreg anul 2023 de 20%.
Netflix are un număr de aproximativ 247 de milioane de utilizatori la nivel global din care aproximativ 30% în SUA, unde ocupă primul loc la cel mai vizionat serial în 37 din cele 38 de săptămâni de la începutul anului. De altfel, Netflix este pe primul loc în cadrul serviciilor de streaming cu o cotă de piață de 7,8% , fiind depășit doar de YouTube, ce are o cotă de 9%.
Una peste alta, deși picase sub media de 200 de zile și sub linia de trend a ultimul an, revenirea puternică de ieri a cotației Netflix dă speranțe pentru tauri pentru reluarea trendului de creștere, însă acest lucru încă nu este pe tapet, decât în condițiile în care prețul sare de 420 de dolari în prima instanță și ulterior de 440 de dolari. Depinde foarte mult și de evoluția generală a pieței în lumina turbulențelor geopolitice existente.
Be First to Comment