Cotația producătorului auto Rivian (RIVN) a crescut ieri cu 9,22% iar astăzi pierd cam tot ce au câștigat ieri pe seama estimărilor proprii de vînzări pentru trimestrul al treilea, estimări în linie cu cele ale pieței, însă ceea ce nemulțumește investitorii este planul companiei de a oferi investitorilor instituționali calificați, noi obligațiuni convertibile în 2030 în valoare de 1,5 miliarde de dolari.
După ultimele două articole, ambele despre producători auto, un al treilea consecutiv este prea mult; dar subiectul de azi nu este neapărat despre un producător auto cât despre fluctuațiile mari înregistrate de unele acțiuni și nu numai, fluctuații care le putem încadra mai degrabă în categoria pariurilor și a jocurilor de noroc și nu a investițiilor. Iar variațiile astea se întâmplă zilnic, sunt cotații ce fluctuează ca EKG-ul unui fumător înrăit…
NU sunt adeptul acestor speculații, poate că am îmbătrânit, poate că am devenit mai înțelept, dar cumpărările acestui tip de companii nu fac decât să producă palpitații și pierderi.
Rivian a livrat peste 36.000 de mașini livrate de la începutul anului
Motivul creșterii de ieri a fost numărul de mașini Rivian livrate în trimestrul al treilea – 15.564 de unități, mult peste proiecțiile Wall Street de 14.000 de unități. O cifră foarte bună, păstrând un ritm bun de creștere față de trimestrele anterioare – aproximativ 8.000 de mașini la începutul anului și 12.640 de mașini în trimestrul al doilea. Producția trimestrului a fost de 16.304 de unități iar depășirea țintei anuale de 50.000 de mașini a devenit aproape o certitudine acum.
Numai că aseară au venit estimările Rivian privind veniturile trimestrului: acestea sunt între 1,29 de miliarde și 1,33 miliarde de dolari; totodată, la finele lunii septembrie compania avea numerar în conturi, echivalent numerar și investiții pe termen scurt de 9,1 miliarde de dolari. Însă emiterea de noi obligațiuni convertibile în acțiuni are potențialul de a dilua acționarii existenți și asta este o știre negativă. Iar reacția este pe măsură, pentru că în ultimele zile acțiunea crescuse cu 20% în timp ce piața a fost în jos.
Cel mai probabil, calculele Rivian pentru a atrage noi fonduri se datorează faptului că pierderea medie per mașină vândută se ridică la 33.000 de dolari la un preț de vânzare de aproximativ 80.000 de dolari. Idem cazului Tesla, compania va deveni profitabilă odată cu majorarea producției, numai că mă tem că acesta este un deziderat foarte îndepărtat pentru mașini cu un asemenea preț…
Deci, cum va fi vremea săptămâna viitoare este mai ușor de prezis decât unde va fi cotația Rivian. Nu vă fie teamă că se interzic păcănele, poftiți la bursă!
Be First to Comment