Press "Enter" to skip to content

Noile funcții DLSS 3.5 de la Nvidia, implementate în premieră în Cyberpunk 2077

De ani buni, cei de la Nvidia au un avantaj clar în fața competiției atunci când vine vorba de ray tracing și de funcțiile auxiliare. Până la urmă, cei de la Nvidia au lansat prima generație de plăci capabile de ray tracing, care au venit la pachet cu prima implementare de DLSS, o tehnologie care astăzi este mai puternică și mai capabilă decât orice altceva de pe piață.

Spun asta în contextul în care, după ce am primit o funcție foarte mișto numită Frame Generation anul trecut în cadrul DLSS 3.0, acum a venit vremea să facem cunoștință cu DLSS 3.5, cea mai nouă versiune a sistemului de upscaling Nvidia. Aceasta vine cu îmbunătățiri serioase atunci când vine vorba de performanță și calitate, dar înainte să intrăm în pâine, haideți să vorbim pe scurt despre cobaiul de azi, pentru că ne trebuie și așa ceva.

Și ce alt „voluntar” mai bun decât Cyberpunk 2077, în continuare unul dintre cele mai demanding jocuri de pe piață, în special acum de la update-ul 2.0, update care a introdus și suport pentru DLSS 3.5. De menționat este că DLSS 3 este disponibil doar pe plăcile video din familia RTX 4000, deci sunt o variantă foarte bună de upgrade pentru oricine nu este „la zi” cu placa video. O să vedeți imediat și de ce.

(12) NVIDIA DLSS 3.5 New Ray Reconstruction Enhances Ray Tracing with AI 00-02-54

Începem cu un scurt round-up tehnic al îmbunătățirilor și al funcțiilor noi implementate de Nvidia în DLSS 3.5, iar după vom vorbi punctual și despre cum ele îți schimbă experiența de joc de-a dreptul. Prima funcție nouă de pe listă este ceva ce Nvidia numește Ray Reconstruction, și este o unealtă foarte puternică cu rolul de a face reflexiile și umbrele ray traced să arate și mai bine ca până acum.

În termeni simpli, acest Ray Reconstruction este un soi de Anti-Aliasing pentru tot ce ține de ray tracing, și înlocuiește mai mulți pixeli din imagine cu ce crede AI-ul că ar trebui să fie acolo. Partea cea mai bună este că DLSS 3.5, alături de Ray Reconstruction au fost antrenate pe un pool de date de cinci ori mai mare decât variantele anterioare, deci ne putem aștepta la un rezultat bun atunci când vine vorba de imagine. More on that later.

Pe lângă Cyberpunk 2077, joc în care DLSS 3.5 este deja disponibil, alte câteva titluri compatibile au fost anunțate oficial de Nvidia. Cele mai notabile sunt Portal 2 with RTX care va primi DLSS 3.5 mai târziu anul acesta și Alan Wake 2 care, apropo, se lansează acușica la finalul lunii octombrie. Dar destul despre asta, cum arată și cum se simte Cyberpunk 2077 cu DLSS 3.5?

Well, așa cum m-am așteptat, răspunsul e foarte bine. În comparație directă cu DLSS 3, DLSS 3.5 reușește să scoată performanțe ceva mai bune (5-7 fps în plus) cu o imagine o idee mai clară, grație îmbunătățirilor pe parte de algoritm aduse în ultimul update. În plus, Ray Reconstruction își face treaba foarte bine, iar reflexiile neoanelor din oraș în bălțile de ploaie de pe stradă nu au arătat niciodată atât de bine.

(12) NVIDIA DLSS 3.5 New Ray Reconstruction Enhances Ray Tracing with AI 00-02-54

Principala diferență între DLSS 3 și DLSS 3.5 are legătură cu sistemul de „denoiser” folosit. Exact cum îi spune și numele, un denoiser este un algoritm care are ca scop să reducă zgomotul vizibil în imagine, iar până acum, toți acești algoritmi au fost făcuți manual, dintr-un simplu motiv: tehnologia AI nu era suficient de capabilă încât să facă asta singură.

Chestia asta a venit la pachet cu niște dezavantaje notabile, în principal faptul că un astfel de denoiser manual nu poate ține cont și nu se poate ajusta în funcție de fiecare scenă, ci este ceva universal valabil care merge bine în multe cazuri, dar există și destule momente când algoritmul scoate niște artefacte vizibile. Un alt dezavantaj la un denoiser manual este acela că multe dintre datele esențiale se pierd, deoarece algoritmul nu ține cont că anumite detalii sunt imperios necesare, lucru care poate afecta calitatea atunci când DLSS vine și mai aplică și un upscale peste imagine.

Well, no more, pentru că Nvidia au renunțat la denoiserele făcute manual în favoarea celor făcute de inteligența artificială. Asta, în combinație cu pool-ul mult mai mare de date, îmbunătățesc semnificativ calitatea vizuală. Poți spune adio urmelor de ghosting agresiv din spatele unor obiecte în mișcare, dar și inconsistențelor când vine vorba de iluminare.

Și deși Path Tracing nu e tocmai o funcție nouă, ea fiind implementată în prima parte a anului acesta, acum rulează și se vede extraordinar. Night City cu ale sale neoane și lumini puternice la tot colțul trage la maxim de orice placă video cu setarea asta activată iar în combinație cu Ray Reconstruction avem în față cea mai arătoasă variantă a jocului de până acum.

Partea cea mai bună este că Ray Reconstruction funcționează și pe plăci video din seriile precedente de la Nvidia. Asta înseamnă că, dacă încă refuzi să renunți la vechea ta RTX 2080 sau 3080, te vei bucura și tu de îmbunătățirile vizuale aduse de noua funcție.

Cât despre fluiditate în sine, aici chiar nu am ce reproșa. Pe platforma noastră de teste, echipată cu un Ryzen 9 7950X și un RTX 4080, Cyberpunk 2077 a rulat la peste 110 fps tot timpul, cu Path Tracing și Frame Generation activat, pe presetul Ray Tracing Overdrive. Nu am întâmpinat probleme deloc în cele câteva ore de gameplay pe care mi le-am petrecut în Night City și performanța a rămas impecabilă inclusiv în zonele foarte intense, unde mă așteptam să văd un dip pe ici-colo. Nici vorbă de asta, și mă declar extrem de mulțumit de cum a rulat și, mai important, cum s-a văzut jocul.

Merită menționat și faptul că, cel puțin în acest moment, Ray Reconstruction este disponibil doar dacă activezi și Path Tracing în prealabil, ceea ce s-ar putea dovedi prea mult pentru destule plăci mai vechi. Cum funcția asta e disponibilă pe toate plăcile Nvidia de la seria RTX 2000 inclusiv, Path Tracing în Cyberpunk 2077 este capabil să pună în genunchi multe GPU-uri din generațiile mai vechi. Totuși, Nvidia lucrează la asta, și în viitorul apropiat vom putea folosi Ray Reconstruction și pe alte setări de ray tracing, deci kudos aici.

Ce nu merge pe plăci video mai vechi este Frame Generation, ceea ce înseamnă că un GPU din familia RTX 4000 rămâne în continuare cea mai bună variantă pentru upgrade. Iar asta deoarece funcția asta este posibilă doar cu ajutorul unor componente hardware exclusive seriei mai noi. Dar, cum deja seria 4000 (Ada Lovelace pe numele ei) e lansată de ceva vreme, există opțiuni pentru toată lumea, de la cinstita RTX 4060 până la bestia pe nume RTX 4090.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares