De ani buni, cei de la Nvidia au un avantaj clar în fața competiției atunci când vine vorba de ray tracing și de funcțiile auxiliare. Până la urmă, cei de la Nvidia au lansat prima generație de plăci capabile de ray tracing, care au venit la pachet cu prima implementare de DLSS, o tehnologie care astăzi este mai puternică și mai capabilă decât orice altceva de pe piață.
Spun asta în contextul în care, după ce am primit o funcție foarte mișto numită Frame Generation anul trecut în cadrul DLSS 3.0, acum a venit vremea să facem cunoștință cu DLSS 3.5, cea mai nouă versiune a sistemului de upscaling Nvidia. Aceasta vine cu îmbunătățiri serioase atunci când vine vorba de performanță și calitate, dar înainte să intrăm în pâine, haideți să vorbim pe scurt despre cobaiul de azi, pentru că ne trebuie și așa ceva.
Și ce alt „voluntar” mai bun decât Cyberpunk 2077, în continuare unul dintre cele mai demanding jocuri de pe piață, în special acum de la update-ul 2.0, update care a introdus și suport pentru DLSS 3.5. De menționat este că DLSS 3 este disponibil doar pe plăcile video din familia RTX 4000, deci sunt o variantă foarte bună de upgrade pentru oricine nu este „la zi” cu placa video. O să vedeți imediat și de ce.
Începem cu un scurt round-up tehnic al îmbunătățirilor și al funcțiilor noi implementate de Nvidia în DLSS 3.5, iar după vom vorbi punctual și despre cum ele îți schimbă experiența de joc de-a dreptul. Prima funcție nouă de pe listă este ceva ce Nvidia numește Ray Reconstruction, și este o unealtă foarte puternică cu rolul de a face reflexiile și umbrele ray traced să arate și mai bine ca până acum.
În termeni simpli, acest Ray Reconstruction este un soi de Anti-Aliasing pentru tot ce ține de ray tracing, și înlocuiește mai mulți pixeli din imagine cu ce crede AI-ul că ar trebui să fie acolo. Partea cea mai bună este că DLSS 3.5, alături de Ray Reconstruction au fost antrenate pe un pool de date de cinci ori mai mare decât variantele anterioare, deci ne putem aștepta la un rezultat bun atunci când vine vorba de imagine. More on that later.
Pe lângă Cyberpunk 2077, joc în care DLSS 3.5 este deja disponibil, alte câteva titluri compatibile au fost anunțate oficial de Nvidia. Cele mai notabile sunt Portal 2 with RTX care va primi DLSS 3.5 mai târziu anul acesta și Alan Wake 2 care, apropo, se lansează acușica la finalul lunii octombrie. Dar destul despre asta, cum arată și cum se simte Cyberpunk 2077 cu DLSS 3.5?
Well, așa cum m-am așteptat, răspunsul e foarte bine. În comparație directă cu DLSS 3, DLSS 3.5 reușește să scoată performanțe ceva mai bune (5-7 fps în plus) cu o imagine o idee mai clară, grație îmbunătățirilor pe parte de algoritm aduse în ultimul update. În plus, Ray Reconstruction își face treaba foarte bine, iar reflexiile neoanelor din oraș în bălțile de ploaie de pe stradă nu au arătat niciodată atât de bine.
Principala diferență între DLSS 3 și DLSS 3.5 are legătură cu sistemul de „denoiser” folosit. Exact cum îi spune și numele, un denoiser este un algoritm care are ca scop să reducă zgomotul vizibil în imagine, iar până acum, toți acești algoritmi au fost făcuți manual, dintr-un simplu motiv: tehnologia AI nu era suficient de capabilă încât să facă asta singură.
Be First to Comment