Nu mai e o noutate faptul că, în fiecare lună, cei de la Valve duc un soi de recensământ hardware al tuturor utilizatorilor de pe Steam, recensământ care ne oferă niște date foarte interesante în legătură cu componentele pe care oamenii le folosesc ca să se joace. Iar luna asta, GTX 1650 a fost detronată de pe prima poziție de o altă placă video substanțial mai puternică.
Poate te-ai gândi că afirmația de mai sus nu e spectaculoasă, că doar ăsta e firul natural al progresului: componentele vechi sunt înlocuite cu unele noi, mai puternice. Dar lucrurile nu au stat tot timpul așa. În noiembrie anul trecut, bătrâna și venerabila GTX 1060 6GB a fost scoasă de pe prima poziție de GTX 1650, o placă video mai slabă prin comparație.
Dar acum, RTX 3060 este în vârful piramidei, și de data asta va rămâne acolo. Vezi tu, chestia asta s-a întâmplat și în martie, când RTX 3060 a câștigat un imens 6,2% market share într-o singură lună, o performanță pe care mulți au considerat-o atunci o anomalie. Și chiar așa au stat lucrurile, ținând cont că luna următoare lucrurile au revenit la normal și GTX 1650 a urcat înapoi în vârful clasamentului.
Asta până acum, pentru că RTX 3060 pare că și-a câștigat oficial și definitiv locul fruntaș în Steam Hardware Survey. Spun asta deoarece creșterea este de 1,4% de această dată și este una mult mai naturală decât cele peste 6 procente în plus înregistrate la începutul anului. Iar asta ne spune ceva important: oamenii fac, în sfârșit, tranziția la plăci grafice capabile de ray tracing, și asta e o veste bună pentru toată lumea.
Cu cât puterea hardware-ului crește, și jocurile noastre cele de toate zilele vor arăta și vor rula mai bine. În plus, sunt de părere că toată lumea are nevoie de DLSS în viețile lor, pentru că doar cu o singură setare îți poți transforma experiența de joc din ceva decent în ceva perfect. Sigur, sunt conștient că există pe piață și AMD FSR care merge pe orice placă grafică (inclusiv cele integrate), dar calitatea imaginii este sesizabil mai slabă și în continuare AMD nu au un răspuns pentru multe alte tehnologii auxiliare de la Nvidia.
Be First to Comment