Nike Inc. (NKE) a raportat joi după închiderea ședinței de tranzacționare rezultate mult peste estimările pieței, atât ca venituri cât și ca profit, pentru trimestrul încheiat la 31 August; dar mai ales scăderea stocurilor, călcâiul lui Ahile pentru companie, a fost motivul pentru care cotația a crescut cu aproape 10% în sesiunea de after-hours trading.
Veniturile au avut cel de-al treilea trimestru consecutiv de încetinire, reușind totuși să fie mai mari cu 2% față de anul anterior – 12,94 miliarde de dolari. Veniturile aferente mărcii NIKE au fost de 12,4 miliarde de dolari, o apreciere de 3%, datorată creșterii vânzărilor din China, Europa și Orientul Mijlociu și Africa ce au reușit să acopere ușorul declin înregistrat în America de Nord, în timp ce veniturile mărcii Converse au scăzut cu 9%.
În ceea ce privește profitul consolidat al perioadei, acesta a fost stabil, la 1,5 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă un profit diluat per acțiune de 0,94 de dolari, o cifră mult peste estimările pieței de 0,76 de dolari per acțiune.
Știrea bună pentru NIKE vine de la scăderea cu 10% a stocurilor comparativ cu anul trecut
Marja brută de profit a scăzut la 44,2% datorită costurilor de producție în creștere, a influenței negative a cursurilor de schimb și a costurilor de publicitate mai mari cu noile oferte directe către cumpărători. NIKE continuă să pedaleze astfel pe vânzările prin canalele proprii de vânzare, mult mai profitabil decât să plătească reduceri mari pentru distribuitori – veniturile din canalul propriu au crescut cu 6% la 5,4 miliarde de dolari în timp ce vânzările către terțe părți au rămas stabile la aproximativ 7 miliarde de dolari.
În ceea ce privește stocurile, acestea totalizau 8,7 miliarde de dolari la finele trimestrului, o scădere importantă de 10% determinată în primul rând de o scădere a unităților, însă în ușoară creștere în ultimele trei luni datorată noilor colecții de toamnă.
Încetinirea pieței nord-americane nu este de bun augur pentru companie și probabil va continua și în următoarele două-trei trimestre. Chiar dacă NIKE se așteaptă ca veniturile să crească ușor față de anul trecut, costurile în creștere și un dolar mai puternic vor continua să erodeze din profituri. Pe termen lung însă, odată ce temperarea inflației se va regăsi și în costurile de producție, ne putem aștepta și la o profitabilitate mai mare, care ar trebui să se transpună și în prețul acțiunii.
Pe termen mai scurt însă, 3-4 luni, trendul negativ îmi pare prea puternic și nu cred că este încheiat. Așadar, mă aștept ca acțiunea NIKE să continue scăderea spre minimul din pandemie din zona lui 65 de dolari per acțiune.
Be First to Comment