Dacă ai o placă video de la NVIDIA, probabil te-ai lovit de mai multe ori de alegerea între NVIDIA Studio Drivers și Game Ready Drivers. Sigur, numele lor trădează obiectivul fiecăruia dintre cele două drivere, dar mai departe de asta, ce face fiecare din ele? Sunt NVIDIA Studio Drivers atât de diferite de Game Ready Drivers? Are vreo importanță pe care îl instalezi? Hai să explorăm un pic acest subiect.
Ce sunt driverele NVIDIA Studio?
Driverele NVIDIA Studio (NSD) sunt concepute și optimizate pentru creatori de conținut, artiști, designeri și alți profesioniști care utilizează hardware NVIDIA pentru proiectele lor creative. Aceste drivere sunt testate extensiv pentru fiabilitate, performanță și stabilitate într-o gamă largă de aplicații creative, inclusiv cele de la Adobe, Autodesk, Avid, Blackmagic Design și multe altele.
Principalul focus al driverelelor NVIDIA Studio este de a oferi cea mai bună experiență posibilă pentru aplicații accelerate de GPU în fluxurile de lucru profesionale, cum ar fi editarea video, randarea 3D, fotografia și designul grafic. Plăcile video specializate de la NVIDIA, cum ar fi Quardro, RTX Ada sau similare, dispun de drivere speciale, diferite de NVIDIA Studio, dar pentru plăcile consumer, cum ar fi RTX4090, poți alege să folosești NVIDIA Studio Drivers pentru o stabilitate sporită în aplicații de streaming, editare, randare și, în unele cazuri, pentru o viteză crescută de randare.
În contrast, driverele NVIDIA Game Ready (GRD) sunt concepute în mod special pentru, ghici ce, gameri. Acestea sunt configurate atent pentru a oferi cea mai bună performanță posibilă în jocuri și pentru a asigura cea mai fluidă experiență pentru jocurile lansate recent. NVIDIA colaborează îndeaproape cu dezvoltatorii de jocuri pentru a optimiza aceste drivere pentru fiecare lansare majoră de jocuri, asigurându-se că utilizatorii obțin performanțe de vârf și șanse reduse de probleme tehnice.
Diferențele dintre Driverele NVIDIA Studio și Driverele Game Ready
Acum hai să ne uităm mai atent la diferențele dintre cele două tipuri de drivere, și voi începe cu cea mai importantă diferență, cel puțin pentru un gamer: frecvența actualizărilor. NVIDIA Studio Drivers sunt actualizate mai rar decât Game Ready Drivers. Prin însăși definiția lor, driverele Studio sunt testate mult mai riguros în aplicații specifice, cum ar fi Blender sau DaVinci Resolve, pentru a asigura o stabilitate cât mai mare în aceste aplicații. În contrast, Game Ready Drivers sunt actualizate „la foc continuu”, de multe ori și pentru două-trei optimizări la titluri foarte populare la momentul respectiv.
Dacă ne uităm la documentația ultimului driver NVIDIA Studio lansat (537.42), vom vedea optimizări pentru DaVinci Resolve versiunea 18.6 sau pentru Chaos Vantage. Cea mai nouă actualizare disponibilă la momentul redactării acestui articol, pentru Game Ready Drivers, 537.42, introduce NVIDIA DLSS (versiunea 3.5, cu tehnologia Ray Reconstruction) în Cyberpunk 2077 dar și în ale titluri cum ar fi Party Animals (DLSS 2), Warhaven și Witchfire (DLSS 3).
Dacă ne uităm și la frecvența lansărilor, în ultimele șase luni am avut 12 actualizări pentru Game Ready Drivers și șase pentru NVIDIA Studio Drivers. Ce înseamnă asta? Că în orice moment, Game Ready Drivers storc și ultimul strop de performanță în jocuri (pentru că NVIDIA păstrează o legătură foarte strânsă cu dezvoltatorii mari de jocuri și optimizează driverele la timp să coincidă cu lansările lor). Studio Drivers nu au acest atu, însă fiind testate extensiv pentru aplicațiile video, te poți aștepta la o stabilitate mult mai mare în acestea.
Există o diferență de performanță între cele două seturi de drivere? Răspunsul scurt este nu, cu un mic asterisc. Datorită frecvenței mai mari de actualizare, driverele GR pot include niște optimizări pe care driverele Studio încă nu le-au înglobat, dar asta se aplică doar pentru acele câteva titluri care apar sau primesc actualizări importante în perioada dintre lansarea unui driver GR și lansarea unui driver Studio.
Be First to Comment