Press "Enter" to skip to content

HM – rezultate excelente pentru trimestrul al treilea: vânzări în creștere cu 6% și profit de șase ori mai mare decât anul trecut

HM (Hennes & Mauritz), retailul suedez de îmbrăcăminte și accesorii, a prezentat în această dimineață rezultatele financiare ale trimestrului al treilea al anului, rezultate mai bune decât așteptările pieței, obținute în urma eficientizării stocurilor și a concentrării pe profitabilitate.

Vânzările grupului HM au crescut cu 6% la 60,9 miliarde de koroane suedeze în perioada 1 decembrie 2022 – 31 august 2023 față de aceeași perioadă a anului trecut, însă, în monede locale, acestea au fost la același nivel. Pentru primele nouă luni ale anului, vânzările au înregistrat o creștere de 8%, ritmul de creștere față de primele două trimestre fiind mai redus datorită retragerii din Rusia. Compania se așteaptă la o scădere importantă pentru luna septembrie, de aproximativ 10%, pe seama verii întârziate prezente în emisfera nordică, ce amânat deciziile de cumpărare pentru colecția de toamnă.

Marja de profit operațional de 7,8% pentru HM în trimestrul al treilea

Profitul net pentru trimestrul încheiat la 31 august a fost de 3,33 miliarde de koroane suedeze, aproximativ 303 milioane de euro, comparativ cu un profit de doar 531 de milioane de koroane anul trecut. Estimările analiștilor conform FactSet erau de 3,32 miliarde de koroane. Marja de profit operațional pentru acest trimestru a fost de 7,8% față de 1,6% anul trecut. Comparativ cu concurentul Inditex, proprietarul mărcii Zara, marja de profit operațional este de foarte mică, reflectând costurile mari cu care s-a confruntat în ultimii ani.

La finele anului trecut, HM a prezentat un plan de eficientizare ce viza reducerea cheltuielilor cu 2 miliarde de coroane anual, inclusiv a costurilor administrative și de personal, prin eliminarea a 1.500 de locuri de muncă la nivel global, și de creștere a marjelor de profit, mult scăzute de costurile mai mari cu materiile prime și de transport. Compania și-a propus ca țintă să revină la o marjă operațională de profit de 10% la finele lui 2024.

La finele lunii august, HM opera în 4.375 de magazine, mai puține cu 289 de magazine față de anul trecut, din care 175 închise în Rusia și Belarus, HM fiind printre ultimele branduri occidentale care au plecat din aceste țări datorită războiului. Totodată, compania a reiterat că dorește să redeschidă gradual magazinele din Ucraina începând cu luna noiembrie. Pentru America Latină, planurile sunt mai îndepărtate, fiind prevăzută deschiderea primelor magazine fizice și online în Brazilia în 2025.

Cotația HM este în creștere cu 5% astăzi în urma acestei știri, revenind puțin din scăderea accentuată de aproximativ 25% înregistrată de la maximul din finalul lui iunie. Pe termen mediu, trendul este încă intact până la 145 de coroane per acțiune, nivel care merită urmărit pentru o intrare.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares