Press "Enter" to skip to content

McDonald’s crește taxele de redevență pentru noile francize pentru prima dată în ultimii 30 de ani

McDonald’s (MCD) va crește taxa pe care o percepe noilor restaurante deschise în sistem de franciză din SUA și Canada la 5% de la 4% începând cu anul viitor, taxa redenumită în redevență iar aceasta se va aplica restaurantelor nou construite sau locațiilor achiziționate de companie. Este prima ajustare după aproape trei decenii, compania dorind să se alinieze taxelor de franciză ale altor businessuri, care sunt, în majoritatea cazurilor, peste acest nivel de 5%.

Contractele de franciză sunt foarte solide și durabile, generând venituri stabile și predictibile pentru compania proprietară a mărcii iar taxele percepute de aceasta reprezintă o cotă importantă din veniturile sale; majorarea taxelor de redevență demonstrează puterea de stabilire a prețurilor de către proprietarul acesteia, în speță McDonald’s, care poate să își majoreze profiturile odată cu creșterile profiturilor francizaților din ultimii doi ani. Marja de profit a ultimelor douăsprezece luni este de 33% cu o marjă de profit operațională excelentă, de aproape 46%.

60% din veniturile globale ale McDonald’s sunt aduse de francize

McDonald’s are peste 13.000 de restaurante în Statele Unite din care peste 95% sunt operate în sistem de franciză iar veniturile aduse de acestea reprezintă aproape 30% din veniturile totale ale anului 2022. Fluxurile de numerar pentru acești francizați au crescut cu peste 35% în ultimii ani, conform datelor prezentate de companie. La nivel global, aproximativ 60% din venituri sunt aduse de francize.

Cu toate acestea, la prezentarea rezultatelor financiare pentru primul semestru al anului, în ciuda raportării unor profituri trimestriale mult mai bune decât așteptările pieței, McDonald’s a prezentat o estimare mai pesimistă pentru cea de-a doua parte a anului, deoarece reducerea inflației din prima parte a anului aduce cu sine și o posibilitate mai redusă de creștere a prețurilor meniurilor, deci și posibilitatea unui profit mai mic decât cele anterioare.

Cotația McDonald’s s-a înscris pe un trend ascendent încă din pandemie, trend din care nu a ieșit în ultimii doi ani; compania plătește peste 50% din profit sub formă de dividend an de an, cu o medie a ultimilor cinci ani a randamentului dividendului de 2,25%. Cum veniturile companiei sunt previzibile iar restaurantele sale au fost atât printre performerele pandemiei dar și a ulterioarei perioade de inflație ridicată – consumatorii preferând restaurantele cu prețuri mai mici, cotația la momentula actual este un pic supraevaluată: PER de 25x, Price/Sales de 8,29x.

În cazul în care piața va păstra tendința de scădere din această toamnă, sunt șanse să avem cotația MCD spre nivelul de 250 de dolari per acțiune, un nivel foarte bun de intrare pe termen mediu și lung.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares