Press "Enter" to skip to content

Inditex (Zara) a avut un profit mai mare cu 40% în prima parte a anului

Inditex, proprietarul mărcilor mult iubite la noi Zara, Pull&Bear, Bershka, Massimo Dutti a publicat astăzi rezultate excelente pentru primul semestru al anului, mărindu-și astfel decalajul față de competitori, bazându-se pe furnizorii locali pentru a oferi prețuri competitive în ciuda presiunilor inflaționiste asupra costurilor sale.

Vânzările semestriale ale Inditex (ITX) au totalizat 16,85 miliarde de euro, în creștere cu 13,5% față de cele 14,8 miliarde înregistrate pe parcursul aceleiași perioade a anului trecut. Estimările pieței erau de 16,68 miliarde de euro conform datelor FactSet. La nivel global, compania a deschis magazine în douăzeci de piețe ajungând la un număr total de 5.745 de locații fizice.

Vânzările brandului Zara (inclusiv Zara Home) au crescut cu 13,1% totalizând 12,362 miliarde de euro; în același timp vânzările Pull&Bear au fost mai mari cu 11,4% depășind cu puțin un miliard de euro, Stradivarius a crescut de asemenea la 1,075 miliarde de euro (17,7%), Bershka la 1,184 miliarde de euro (12,3%), Massimo Dutti la 842 de milioane de euro (16,8%) iar vânzările Oysho au sărit cu 18,3% la 346 milioane de euro.

Marjă brută de profit de 58,2% pentru Inditex (Zara)

În același timp, grupul spaniol de îmbrăcăminte a avut un profit net de 2,5 miliarde de euro în primul semestru, de asemenea în creștere cu 40%. Marja brută de profit pentru această perioadă a fost de 58,2% în timp ce marja netă a fost de 18,8%. Compania o numește în comunicatul remis drept “o performanță operațională foarte robustă datorită creativității echipelor și a realizării robuste a modelului de afaceri complet integrat”, proprietarul Zara fiind recunoscut pentru atingerea lui Midas și persistența rezultatelor bune chiar și în cele mai potrivnice condiții de business.

Pentru partea a doua a anului, Inditex se așteaptă la menținerea acelorași marje de profit, partea a doua a anului fiind una tradițional bună pentru vânzările de îmbrăcăminte. O atenție deosebită va fi acordată extinderii din Statele Unite, piață care deja a ajuns a doua ca mărime pentru Inditex. Totodată, compania a precizat că atât vânzările din magazine dar și cele online din primele două luni ale acestui semestru sunt în creștere cu 14% față de anul trecut, un ritm de creștere mai redus dar totuși puternic în contextul actual.

Cotația în urma rezultatelor de azi? Scădere de 3,5% la jumătatea zilei, exemplul clasic de creștere pe așteptări, vânzare pe confirmări. Oricum, acțiunea avea o apreciere de aproximativ 75% în ultimul an, așadar o corecție era normală. Nu cred că mai are șanse foarte mari de apreciere, cotația este aproape de maximul istoric de 36,9 de euro per acțiune atins în iunie 2017, așadar mai bine investiți în ceva drăguț din magazine decât în acțiunile Inditex.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares