BMW a încheiat zilele trecute un parteneriat cu Amazon Web Services (AMZN) pentru producția propriului sistem de conducere semi-autonomă folosind tehnologia de cloud computing a Amazon. BMW va profita de inteligența artificială generativă a AWS și de tool-urile acestuia în stimularea eforturilor sale de automatizare.
Sistemul avansat de asistență a șoferului al producătorului german va fi disponibil ca parte a gamei de mașini electrice Neue Klasse, recent dezvăluită, care va fi lansată în 2025. Acest impuls de creștere a automatizării vine pe fondul concurenței din ce în ce mai acerbe a producătorilor de mașini din întreaga lume de a contesta dominația Tesla și a versiunii acesteia de conducere autonomă.
BMW are o situație financiară dintre cele mai bune din industria auto
BMW are o situație financiară robustă având în vedere numerarul aflat la dispoziție și cash flow-ul pozitiv: 22,11 miliarde de euro în ultimele patru trimestre. La nivelul actual de preț, atât indicatorul P/Sales este de doar 0,24x cât și PER-ul de 5,5x sunt mult sub nivelul companiilor similare din industrie. Compania pare să fie slab evaluată având în vedere și valoarea activului net, care este aproape dublă față de capitalizare bursieră.
Nu mai zic că BMW este una dintre companiile cu cele mai bune randamente ale dividendului, anul acesta plătind 48,9% din profit pentru un DY de 8,5%, ceea ce duce la un randament mediu al ultimilor cinci ani al dividendului de 4,99%.
Din punct de vedere tehnic, nivelul acesta de 94-96 de euro este un important suport pentru acțiune și pentru trendul pozitiv al ultimului an – nivelul maxim al anului trecut, retragerea Fibonacci de 0,382, nivel pe care dacă nu va reuși să îl mențină ne putem aștepta la încă un 10% scădere. Pentru următoarele luni nu cred că mai are forță să tindă la maximul istoric de la 123 dar se poate juca o reîntoarcere la 102-103 de la acest nivel de azi de 96 cu stop loss la 94.
Be First to Comment