Press "Enter" to skip to content

Mănâncă românii aripioare și cripsy strips: proprietarul francizelor KFC, Pizza Hut și Taco Bell a avut vânzări record de 695,6 milioane de lei în prima parte a anului

Sphera Franchise Group este cea mai mare companie din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, KFC în Republica Moldova și în unele zone din Italia, deținând 179 de restaurante. Sphera Franchise este listată la Bursa de Valori București sub simbolul SFG.

Veniturile companiei au crescut cu 14,8% în primul semestru al anului față de aceeași perioadă a anului trecut la 695,6 milioane de lei, din care cea mai mare parte au fost generate în România – 600,5 milioane de lei (86,3% din totalul vânzărilor) urmată de Italia 85,3 milioane de lei (12,3%) și Republica Moldova 9,8 milioane de lei (1,4%). Poate vi se pare puțin, dar în Republica Moldova sunt doar 2 restaurante…

Vânzările francizei KFC sunt cele mai importante din portofoliul Grupului

La nivel de brand, vânzările francizelor KFC s-au apreciat cu 15,4%, generând venituri de 595,9 milioane de lei, Pizza Hut a crescut cu 1,7% contribuind cu 59 de milioane de lei iar Taco Bell a crescut cu 29,1%, înregistrând venituri de 40,7 milioane de lei.

Grupul a încheiat semestrul cu un profit din exploatare de 60,6 milioane de lei și cu un profit net de 19,4 milioane de lei, mult mai bine față de pierderea de 8,7 milioane de lei din primele șase luni ale anului trecut. Profitul se datorează ritmului de creștere al cheltuielilor în restaurante, acesta crescând doar cu 9,2% față de anul precedent.

Analizând un pic istoria companiei de-a lungul anilor de când este listată la bursă am remarcat o greșeală strecurată în comunicatul prezentat investitorilor, compania declarând că este cel mai profitabil S1 din istoria sa, însă profitul înregistrat în 2017 a fost mai mare.

Semestrul I 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017
Vânzări 695,6 606,02 444,54 304,58 445,56 350,06 287,83
Profit net 19,40 -8,70 5,18 -22,36 13,70 18,75 27,20

Sume în mil. lei; date provenite din situațiile financiare prezentate de companie la BVB

Cu datele de la finele anului 2022, SFG are un PER de 20,45x la un câștig per acțiune de 0,98 de lei. Marja de profit operațional, cu excepția anilor pandemiei s-a menținut undeva la 5-6%; randamentul dividendului a fost anul acesta de 2,58%, compania plătind dividende an de an. Încerc să caut ceva motive, dacă nu v-ați dat seama încă, de ce ar fi de investit în această companie, dar sincer, în afară de diversificare nu găsesc altceva.

Din punct de vedere tehnic, cotația are o evoluție liniară între 12 și 21 de lei în ultimii patru ani și jumătate; puțin probabil să spargă această rezistență puternică pe seama acestor rezultate și cel mai probabil cotația se va menține în acest interval.

Nu prea mă dau în vânt după fast-food, mănânc rar la KFC sau Mc Donalds, mai ales în vreun city break când suntem pe fugă; investesc cu plăcere în niște bucăți de pui Kentucky dar în acțiuni cred că sunt alte oportunități mai interesante.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares