Purcari a publicat ieri rezultatele aferente primului semestru al anului, rezultate demne pentru urmașii lui Burebista, înregistrând o creștere importantă a vânzărilor pe piețele care operează dar mai ales în România. Dă-i cu șprițul pân la ziuă…
Dacă despre producătorii de bere am mai vorbit în trecut, producători de vin cotați la bursă sunt destul de puțini. Iar Purcari Wineries (WINE) este unul dintre ei, cotat chiar la Bursa de Valori București. Producătorul moldovean, după cum bine știm noi cei care ne bucurăm de licoarea lui Bachus, este de fapt unul dintre cei mai mari producători de vin din Europa Centrală și de Est, o companie ce gestionează peste 1.450 de hectare de podgorii în Moldova cu brandurile Purcari, Bostavan, Bardar și Domeniile Cuza, România – unde deține Crama Ceptura și Bulgaria – cu nou intrata cramă în portofoliu Angel’s Estate.
Veniturile totale ale Purcari au fost în creștere cu 30% față de prima jumătate a anului 2022, totalizând 161,4 milioane de lei. Veniturile din activitatea de bază au totalizat 144,9 milioane de lei, în creștere cu 29%. Piața din România a contribuit cel mai mult la această evoluție cu o creștere de 40% și venituri totale de 82,86 milioane de lei, fiind piața de desfacere cea mai importantă a companiei cu o pondere de 57%. În Moldova, vânzările s-au majorat cu 11% la 25,48 milioane de lei – pondere de 17,59% iar Polonia este cea de-a treia piață cu vânzări de 10,74 milioane de lei și o pondere de 7,41%.
Ca puncte slabe, Ucraina era o piață majoră de desfacere pentru companie înainte de război iar vânzările nu reușesc încă să se redreseze, în timp ce vânzările din Asia înregistrează o performanță slabă. Vânzările cramei bulgărești achiziționate anul trecut sunt excelente și Bulgaria se anunță ca una din principalele piețe de desfacere pentru Purcari.
De asemenea, marja EBITDA a fost de 28% în timp ce marja de profit net de 16% pe seama realizării unui profit net de 25,5 milioane de lei, în creștere cu 22% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Rezultatul operațional a crescut însă doar cu 4% an la an, la 31,1 milioane de lei, ca urmare a scăderii marjei brute de la 47% la 41% sub presiunea costului cu ambalajele și a prețului mai ridicat al vinului vrac din producția anilor 2020-2021.
Purcari și-a menținut estimările de creștere pentru întreg anul 2023 și anume o creștere a vânzărilor de 18-22%, o marjă EBITDA de 22-26% și o marjă a profitului net de 12-16%.
Cotația acțiunilor Purcari (WINE) a suferit extrem de mult odată cu începerea războiului din Ucraina, scăzând cu 50% de teama extinderii războiului în Republica Moldova și a situării fix la granița cu Ucraina a cramei Purcari, dar și a reducerii aproape la zero a pieței din această țară. Compania este în schimb, un bun plătitor de dividende, cu un randament anual de 4-5% iar ratele de creștere anuale precum și diversificarea atât a producției începută în ultimii ani cât și a dezvoltării pe noi piețe, face din Purcari o companie bună de portofoliu pe termen mediu și lung. Hai noroc!
Be First to Comment