Press "Enter" to skip to content

Digi raportează o creștere cu 14% a veniturilor în trimestrul al doilea al anului mai ales pe seama veniturilor mai mari înregistrate în Spania

Digi Communications (DIGI) este prima din marile companii românești listate la bursă ce a prezentat ieri rezultatele trimestrului al doilea. Operatorul de telecomunicații a raportat venituri totale de 414,4 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 14% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce profitul companiei a crescut doar cu 3,89%, la 16 milioane de euro.

Digi operează ca piețe principale în România (cu servicii ce includ televiziune prin cablu, internet, servicii de telefonie mobilă și fixă și televiziune DTH) și Spania (în principal servicii de telecomunicații mobile, internet și telefonie fixă), și în secundar în Italia, unde furnizează doar servicii de telecomunicații mobile prin rețeaua mobilă a Vodafone. Compania a mai câștigat licitații 5G în două țări – Portugalia și Belgia, unde sunt în lucru dezvoltare rețelelor fixe și mobile.

Veniturile din Spania au fost de 156,4 milioane de euro fiind în creștere puternică cu 32,3% față de trimestrul al doilea al anului 2022, contribuind din plin la creșterea veniturilor totale, asta pentru că pe piața din România creșterile sunt mult mai mici, Digi având venituri de 250,9 milioane de euro ceea ce reprezintă o creștere de doar 5,3% în aceeași perioadă de timp.

La nivelul primului semestru 2023, creșterile din cele două țări în care operează compania au avut aceeași dinamică și au totalizat 809,3 milioane de euro (incluzând aici și veniturile din activitățile din Italia de doar 13,9 milioane de euro).

Numărul de utilizatori au crescut atât pentru serviciile de telefonie al Digi cât și pentru serviciile de internet

Numărul de utilizatori de telefonie mobilă din România a crescut în ultimul an cu 19% la 5,4 milioane iar numărul de utilizatori de internet a crescut cu 10% la 4,4 milioane. În Spania, creșterile sunt și mai mari, compania având un număr de 4,3 milioane de utilizatori de telefonie mobilă – o creștere de 25% comparativ cu T2 2022 și 1,1 milioane de utilizatori de internet, ceea ce reprezintă o majorare cu 69%.

Din păcate, Digi nu este o companie care să atragă interesul investitorilor; încă de la listare evoluția cotației a fost sub influența lipsei de putere a acțiunilor admise la tranzacționare, acțiunile din clasa B, acțiuni ce reprezintă 35,44% din numărul total. Nu mai amintesc de prezența discretă a fondatorului companiei care este în antiteză totală cu omniprezența lui Elon Musk spre exemplu – bine, Musk nu poate fi dat ca exemplu decât ca geniu nebun…

Randamentul dividendului în ultimul an a fost de 2,31%; rata profitului net este în S1 2023 de 3,8% la un PER de 20,5x. Comparând cu indicatorii altor operatori europeni Digi stă mai prost: Orange (ORA) spre exemplu are un PER de 16,8x, o rată a profitului de 4,13% și un DY de 6,86%. De altfel, cred că aici, la politica de dividend, Digi are o problemă, deși nevoia de investiții este mare.

Acțiunile Digi au crescut cu aproximativ 11% de la începutul anului însă prețul este sub nivelul din IPO-ul de început din mai 2017; deși s-a tranzacționat o perioadă bună la începutul lui 2022 peste acel nivel de 38,4 lei, mulți investitori încă sunt blocați în așteptarea unor vremuri mai bune – vremuri care, din păcate, nu cred că vor veni prea curând. O acțiune de evitat, cu o lichiditate și o volatilitate foarte scăzute.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares