Încă de când a fost lansat sub numele de Uplay, actualul Ubisoft Connect a fost o durere în dos pentru gamerii de pe PC. Fie că jocul este pe CD, Steam sau Epic, este imperativ să-l legi de un cont făcut pe platforma publisherului. Dar acum vine partea și mai amuzantă – dacă nu te loghezi o perioadă lungă, compania își rezervă dreptul de a-ți închide contul și automat, pierzi acces la toate jocurile și DLC-urile cumpărate.
Cum funcționează mizeria asta? Păi simplu: dacă nu te loghezi preț de nu știu cât timp, nu se specifică nicăieri, vei primi un email în care ești avertizat că ți se va închide contul. Pentru a evita această situație neplăcută, în care jocurile tale cumpărate pot dispărea doar pentru că nu ai chef de ele, trebuie să te loghezi în maximum 30 de zile de la primirea mesajului cu pricina. Pe lângă asta, trebuie să dai și-un click pe link-ul din mail, asta așa, ca un pas extra complet util.
Motivul principal pe care-l invocă Ubisoft atunci când sunt întrebați de ce s-a ajuns aici este și mai stupid decât situația în sine. Cică, vezi Doamne, ar șterge conturile inactive ca să își mențină baza de date în stare optimă de funcționare. Adică, încerci să-mi zici că ai resursele hardware cât să dezvolți și să întreții încă o platformă de game distribution pe care mi-o bagi pe gât cu forța, dar n-ai spațiu pe server pentru mail-ul meu? BULLSHIT!
Ubisoft este în mijlocul unei misiuni de auto-distrugere
Ce cred că se întâmplă în realitate, este o încercare disperată a celor de la Ubisoft de a-și motiva investiția în tâmpenia aia de interfață grafică dedicată. Realitatea este, conform competiției din piața de gaming, că o platformă proprietară este o idee proastă. Și nici măcar nu trebuie să mă credeți pe mine, doar întrebați-i pe EA, Activision și acum Blizzard cum stă treaba și care-s motivele pentru care au revenit la Steam. Ah, să nu uităm că Ubisoft are și un deal de exclusivitate cu Epic Games Store.
Toate astea nu-mi arată decât o lipsă completă de common sense și de rea voință din partea unei corporații care ignoră pe față cererile fanilor și se c#@ă pe ei pentru profit. Adică Ubisoft trece printr-un șir de decizii proaste, negândite înainte de implementare, care nu fac decât să îi păteze imaginea și așa destul de murdară. Și în momentul în care marea corporație valorează mai puțin decât un publisher polonez cu cinci jocuri la activ, cred că este momentul în care trebuiesc luate măsuri serioase… ori băgată șandramaua în faliment și cum ar spune francezii, c’est la vie!
Be First to Comment