Press "Enter" to skip to content

Ford taie prețurile pick-up-ului electric F-150 Lightning cu până la 10.000 de dolari

Ford Motor (F) reduce iată prețul modelului electric după ce pick-up-ul electric R1T produs de Rivian a devenit cel mai vândut model din clasa sa în prima jumătate a anului iar Tesla tocmai a produs primul Cybertruck. Iată că se încinge competiția pe piața electricelor și ne putem aștepta în continuare la reduceri de prețuri pe acest segment.

În comunicatul transmis ieri, Ford a declarat că prețul de pornire al F-150 Lightning a scăzut cu aproape 10.000 de dolari până la 49.995 de dolari, acesta fiind rezultatul costurilor mai scăzute ale materiilor prime dar și a reducerilor de scală ale companiei în urma creșterii producției. Versiunile superioare vor avea o reducere nominală chiar mai mare a prețului de pornire.

F-150 Lightning este cea mai importantă lansare de până acum pentru Ford al unui model cu motor electric și este cheia planurilor sale de creștere și de tranziție de la modele tradiționale cu combustie, cunoscând apetența americanilor pentru pick-upuri puternice. La lansare, prețul de pornire era de aproximativ 40.000 de dolari iar ulterior Ford a crescut prețul pe fondul comenzilor mari dar și al costurilor în creștere al materiilor prime și al bateriilor.

Producătorii de automobile din întreaga lume au investit sute de miliarde de dolari în electrificarea gamelor lor, pentru a construi fabrici de baterii și chiar în construcția de noi uzine dedicate doar fabricării de modele electrice. Sumele mari investite au venit odată cu înăsprirea cerințelor de reducere a emisiile de carbon dar și succesului Tesla din ultimii 3-4 ani. Dar ritmul vânzărilor de mașini electrice, deși mult mai ridicat decât cel al pieței în general, a încetinit în ultima jumătate de an pe fondul reducerii prețurilor, mulți clienți așteptând acum eventuale noi reduceri de preț.

Între timp, unele companii de mașini raportează deja stocuri, o inversare față de acum un an-doi, când industria se confrunta cu pandemia de covid – fabrici închise, scumpiri ale materiilor prime și ale utilităților, ceea ce a dus la termene de livrare de 10-12 luni chiar pentru unele modele.

Conform firmei de analiză Cox Automotive, prețul mediu al modelelor electrice a scăzut cu aproape 20% în ultimul an în timp ce prețul modelelor tradiționale a crescut marginal la o medie de 48.808 dolari. O măsură a stocurilor este dată de trendul vânzărilor – termenul mediu de livrare pentru o mașină nouă cu motor alimentat cu combustibil a fost de 51 de zile în timp ce inventarul mașinilor electrice nevândute la dealeri a ajuns la 92 de zile, potrivit aceleiași firme de analiză.

În urma anunțului, cotația Ford a picat cu aproape 6%; de la începutul lunii iunie, evoluția prețului a fost foarte bună, cotația crescând cu 40%. Prețul actual de 14,09 dolari per acțiune se află aproape de fosta zonă de rezistență a ultimului an, zonă ce ar trebui să constituie o zonă puternică de suport pentru preț. Rezultatele financiare ale trimestrului al doilea vor fi prezentate pe 27 iulie iar atunci vom avea o indicație mai clară a direcției, dacă prețul va sparge această zonă și va corecta spre 11 dolari sau dacă cotația va reveni pe creștere.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares