Odată cu lansarea lui PlayStation 5 am fost martorii unei schimbări destul de mari: prețul unui joc AAA a urcat la 70 de euro. Părerile au fost împărțite, dar foarte mulți oameni au început să se întrebe cât costă producția unui joc de a fost nevoie de o majorare de prețuri la raft. Pentru mult timp a fost un secret bine păstrat, însă niște documente de la Sony redactate greșit ne dezvăluie câți bani au intrat în procesele de dezvoltare ale lui The Last of Us Part II și Horizon Forbidden West.
Documentele buclucașe au apărut în cadrul procesului FTC vs. Microsoft și vin direct de la Jim Ryan, șeful PlayStation. Însă greșeala de redactare nu ține de scris sau ceva de genul ăsta – înainte de publicarea documentelor, cineva acoperă informațiile sensibile precum prețurile. În cazul de față, s-a folosit un marker negru pentru acoperirea numerelor, iar în momentul scanării am putut vedea clar ce se chinuiau Sony să ascundă.
Informațiile au fost destul de variate, incluzând veniturile celor de la PlayStation pe cârca seriei de jocuri Call of Duty și tot felul de chestii din spatele cortinelor, dar ce mi-a atras atenția în mod special au fost jocurile first-party ale companiei, The Last of Us Part II și Horizon Forbidden West. Creația celor de la Naughty Dog, căreia i-am dat un mare 10, a costat 220 de milioane de dolari și a necesitat o echipă de circa 200 de angajați, în timp ce continuarea lui Horizon Zero Dawn a avut în spate 300 de oameni, care preț de cinci ani au cheltuit 212.000.000$ pentru dezvoltarea jocului.
Numerele astea sunt așa, fără campanii de publicitate și alte cheltuieli extra, dar ne ajută să ne facem o idee generală despre costul unui joc AAA. Iar prețurile vin de la studiouri mari, care deja au infrastructura și angajații necesari unui astfel de proiect, așa că nu pot decât să apreciez și mai mult studiourile independente care reușesc să lanseze super jocuri fără sute de milioane.
Be First to Comment