Accor a prezentat astăzi în cadrul Capital Market Day că intenționează deschiderea unui număr de peste 1.200 de hoteluri în următorii ani pentru a beneficia de prețurile în creștere și de numărul tot mai mare de turiști, chiar dacă ratele de dobândă ridicate și teama de recesiune erodează din puterea de cumpărare iar călătoriile nu sunt tocmai primele pe listă când trebuie împărțit bugetul de cheltuieli.
Accor (AC.PA) a revizuit în creștere EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, deprecieri și amortizări) la final de an, cuprins acum în intervalul 920-960 de milioane de euro iar pentru următorii ani acesta să crească spre 12% din venituri. Grupul se bazează pe rezervările în creștere primite pe toate segmentele și în toate regiunile unde operează, dar mai ales din Asia și China, zonă ce a experimentat pandemia cu întârziere. Adăugarea de noi camere vine tocmai în întimpinarea cererii tot mai mari din partea acestor consumatori, motor de creștere și în anii de dinainte de 2020.
Totodată a crescut și estimarea veniturilor per cameră, indicatorul RevPAR (revenue per available room – ce se calculează ca produs între tariful mediu zilnic per cameră al unui hotel și gradul de ocupare al acestuia) este prevăzut acum a se situa undeva între 15 și 20%, impulsionat și de reorganizarea în două divizii a grupului din ianuarie.
Accor este unul dintre cele mai mari grupuri hoteliere la nivel mondial
Accor este grupul hotelier cu cel mai mare număr de branduri în portofoliu, 43 la număr, cu o prezență în 110 țări și aproximativ 230.000 de angajați. La finalul lui martie 2023, grupul deținea un număr de 5.444 de proprietăți cu 800.321 de camere și un număr de 1.241 de hoteluri cu un număr de 214.000 de camere. Creșterea yoy la finalul aceleiași luni martie a numărului de camere a fost de 2,9%, sub media de 4% a perioadei de dinainte de pandemie, medie mai mică explicată de Accor prin ieșirea din portofoliu a unor proprietăți ce nu mai îndeplineau standardele grupului.
Conform datelor primului trimestru, Accor a înregistrat un grad mediu de ocupare de 60%, cu 4,5% mai mic decât nivelul din primul trimestru al anului 2019 iar indicatorul RevPAR a avut o valoare de 64 de euro, în creștere cu 19% raportat la aceeași perioadă – datorat unui tarif mai mare cu 27%. Toate aceste creșteri sunt înregistrate de mai toți operatorii hotelieri și de companiile de intermediere așa cum am văzut la începutul primăverii.
Cotația Accor (AC.PA) a crescut cu 60% de la minimul din noiembrie 2022, reușind să spargă trendul descendent început în 2018 și potențat de pandemia de covid. Este posibil să mai avem o corecție pe vară după toată această creștere susținută, spre media de 200 de zile care se intersectează și cu linia de trend undeva în zona de preț de la 28 de euro; dar dacă cotația va ricoșa în sus de la acest suport, acesta va fi un bun nivel de intrare pe termen lung pentru Accor.
Be First to Comment