The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom se va lansa în doar câteva săptămâni și am zis că e o ocazie bună să discutăm puțin despre istoria uneia dintre cele mai populare și mai influente francize de jocuri din toate timpurile. De la începuturile modeste până la proiecte extrem de ambițioase, istoria acestei serii este legendară.
Un cuvânt înainte: acest material se va concentra pe lansările principale din seria Zelda. Dacă aducem în discuție și multitudinea de spin-off-uri și titluri dezvoltate de alte studiouri, acest articol ar deveni mai lung decât este deja. Este, totuși, un subiect pentru un alt material, așa că dacă ați vrea să povestim și despre jocurile mai puțin reușite care poate cel mai prestigios nume din gaming, lăsați un comentariu mai jos.
În timp, franciza Zelda și-a cimentat poziția de proprietate intelectuală extrem de valoroasă pentru Nintendo, alături de nume precum Mario și Pokemon, dar lucrurile nu au stat mereu așa. Shigeru Miyamoto este un nume pe care am să-l tot repet pe parcursul acestui material, iar asta pentru că el este catalistul acestui proiect. Dar să o luăm cu începutul.
Stadiul de idee
În copilăria sa, Miyamoto a avut o pasiune pentru explorarea pădurilor și dealurilor de lângă orașul său natal din Japonia. Într-o zi, acesta a găsit o crăpătură între pietre ce părea că duce într-o peșteră, dar nu a putut intra din cauza întunericului. A doua zi, Miyamoto a venit pregătit cu o lanternă și a investigat îndeaproape fiecare colțișor al peșterii. Astfel, ideea unui joc care să aibă o componentă puternică de explorare s-a născut în mintea japonezului.
Călătoria sa cu Nintendo, o companie care producea cărți de joc și jucării în trecut, a început în anul 1977, după ce tatăl său i-a obținut un interviu cu oficialii companiei. La scurt timp după, ca urmare a unui joc arcade dezvoltat de Nintendo care nu a prins bine în Statele Unite, mii de astfel de arcade-uri au rămas nefolosite, iar task-ul lui Miyamoto a fost să facă un joc care să înlocuiască proiectul eșuat.
Așa s-a născut Donkey Kong, primul joc în care un mic și deloc important personaj pe nume Mario a apărut pentru prima dată. Spre deosebire de celelalte titluri de pe piață de la acea vreme, gameplay-ul din Donkey Kong a fost foarte diferit, ceea ce l-a făcut și atrăgător pentru mulți gameri. După un premiu de „jocul anului”, Miyamoto a mai lucrat la două continuări, ambele primite bine, iar în 1983, oamenii făceau coadă în fața arcade-urilor pentru a juca Mario Bros, primul titlu care poartă numele instalatorului preferat al tuturor.
În 1985, compania lansa Super Mario Bros pe Famicom, o consolă vândută doar în Japonia. La scurt timp după, titlul a ajuns să fie portat și în sistemele arcade iar anul 1987 a marcat lansarea jocului pe Nintendo Entertainment System (sau NES așa cum a ajuns consola să fie cunoscută), consola pentru acasă a japonezilor care a făcut mare vâlvă în Statele Unite.
Ca o mică paranteză, Super Mario Bros este creditat drept un salvator al industriei de jocuri video din State. Vezi tu, în perioada aceea, industria trecea printr-o perioadă de criză. Jocurile video erau încă noi și majoritatea nu aveau o identitate a lor, ceea ce a dus la multe lansări de jocuri proaste și neinspirate. Asta a îngreunat destul de mult dezvoltarea jocurilor, deoarece oamenii nu erau interesați să joace aceleași titluri, cu câteva asset-uri schimbate. Super Mario Bros a arătat lumii că un joc poate să fie fresh și interesant, iar restul poveștii e o istorie pe care, poate, o vom discuta cu altă ocazie.
Be First to Comment