Press "Enter" to skip to content

SOLO Fintech – singurul contabil digital românesc

Consider că în această lume tot mai automatizată, orice inițiativă care îmi permite să am mai mult timp liber este binevenită – pentru că orice s-ar întâmpla, timp nu putem cumpăra de niciunde (deh, e bună și filosofia câteodată!). Totodată, nu sunt vreun patriot feroce dar prefer să folosesc produse și servicii locale căci numai astfel putem evolua și noi ca popor. Desigur, putem avea o discuție lungă, complexă, dar nu despre asta este vorba.

Circulă în spațiul public tot felul de informații, opinii și sfaturi de investiții în domeniul financiar și bursier de la diverse persoane mai mult sau mai puțin calificate, persoane ce fac tranzacții de 30 de ani – asta bineînțeles înainte să se fii înființat Bursa de Valori București… Nu mai zic de fenomenul îngrijorător al celor care au cumpărat criptomonede și au câștigat – asta pentru că această piață a avut doar o direcție până anul trecut iar câștigurile au fost de-a dreptul spectaculoase și, astfel, acordă sfaturi în stânga și în dreapta cu o larghețe asemănătoare cu certitudinile politice sau fotbalistice…

Pentru a beneficia de păreri pertinente, este imperios necesar de a disemina între cei care au și o calificare în acest domeniu al investițiilor și cei care sunt păreriști de carieră. Și astfel, recunosc, mă încearcă o oarecare mândrie să mă prezint drept consultant de investiții autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Și da, puțină lume se pricepe efectiv la tranzacții bursiere, urmăriți și țineți cont de sfaturile persoanelor autorizate pentru a face investiții inteligente.

În acest context, al autorizării drept consultant de investiții, a trebuit să înființez un PFA pentru a putea să desfășor această activitate. Scrolând internetul am găsit tot felul de oferte rocambolești care porneau de la câteva sute de lei plus taxe ceea ce sincer, pentru un serviciu minimal, mi s-a părut cam prea mult.

Între multiplele oferte “oneste” și „transparente” ale multor avocați specializați pe înființări de firme la Registrul Comerțului așa cum se recomandă, am dat din pură întâmplare peste aplicația SOLO, aplicație care pare a fi singura soluție completă de contabilitate digitală pentru PFA-uri la acest moment. Si cum suntem în era digitală și ne plângem că nu folosim mai multă tehnologie să ne ușureze viața, am zis să le dau o șansă.

Ceea ce m-a atras în primul rând la SOLO este faptul că ei se ocupă doar de PFA-uri, deci gradul de specializare este maxim, dar și faptul că în eventualitatea vreunei erori în documentațiile depuse sau a vreunei întârzieri, SOLO își asumă răspunderea și vor plăti o eventuală amendă legată de aceste erori. Sper să nu fie cazul.

În al doilea rând, evident, prețul a contat pentru că de la 7-800 de lei cheltuielile de constituire și un minim de 100 de lei lunar contabilitatea în sistemul clasic, prin SOLO înființarea nu m-a costat nimic iar contabilitatea este 89 de lei per lună cu un abonament valabil minim un an de zile. Per total, costul este de două ori mai mic pentru primele 12 luni, ceea ce pentru un PFA nou înființat este o sumă importantă iar banii economisiți îi pot folosi pentru alte investiții.

Am deschis contul pe 13 Aprilie, o zi de joi înaintea Paștelui iar deschiderea de cont a mers relativ ușor pentru mine. După ce introduci datele personale, îți este solicitat să scanezi buletinul și o diplomă de studii pentru identificare și să alegi domeniul în care își va desfășura activitatea PFA-ul. Pentru ca procedura să fie mai simplă și mai rapidă, cei de la SOLO au decis să înființeze PFA-uri doar cu sediul la ei; ulterior, cine vrea să își mute sediul în altă parte o poate face singur. Zic ok, dacă am ajuns până aici, nu văd niciun impediment de a continua, așa că am ales să am sediul la SOLO.

Consultanța specialiștilor umani este importantă la SOLO

După această etapă, am fost informat că pentru PFA-ul meu codul CAEN va fi adăugat manual de un operator SOLO în urma analizei documentelor încărcate, ceea ce s-a și întâmplat ulterior – în săptămâna următoare printr-un schimb de email-uri. Toată interacțiunea cu platforma se desfășoară prin intermediul operatorilor umani nu prin intermediul unui chatbot, partea aceasta de consultanță este gratis și, chiar dacă ar fi fost contracost, ea este importantă pentru că marea majoritate a persoanelor care au un PFA sunt din domenii care nu prea au cunoștințe contabile – doctori, avocați, curieri, șoferi ai aplicațiilor de ride-sharing, fotografi etc.

Apoi am fost informat despre abonamentul SOLO și ce primesc pentru acești bani, 89 de lei/lună, și anume: înființare gratuită, importarea datelor de la contabilul actual dacă există deja PFA-ul (aici cred că este interesant pentru multe dintre PFA-urile existente), contabilitate completă – emitere de facturi, încărcarea bonurilor de cheltuieli direct de pe telefonul mobil, calculul taxelor și impozitelor de plată precum și completarea și depunerea declarațiilor la ANAF, ceea ce sincer, dacă va funcționa, mă angajez să le dau multe acatiste și recomandări.

Numai pronunțarea cuvintelor taxe, impozite și ANAF îmi provoacă dureri de cap, orice interacțiune cu o instituție a statului care nu este on-line (deși sunt ceva progrese în ultimul timp, să nu fim mai cârcotași decât e necesar) este, cum bine știți, o mare consumatoare de timp și neuroni.

La final, am fost redirecționat către pagina de plată și am achitat prima lună, iar de aici dosarul meu a intrat în pâine. După schimbul de email-uri referitor la alegerea CAEN-ului, am primit ziua următoare – adică pe 20 Aprilie, mesajul că dosarul a fost depus la Registrul Comerțului, având o dată estimată pentru înființare de 5-7 zile calendaristice, cu speranța că acesta nu va avea mențiuni și că totul este ok. Actele le-am primit aseară pe email, fix în 5 zile și cam asta a fost tot, simplu și eficient.

Sunt unele funcționalități care nu sunt acoperite de SOLO – acestea sunt menționate la secțiunea de Termeni și condiții a site-ului și vă sfătuiesc să le citiți bine înainte de a adera pentru a nu avea așteptări nerealiste.

Tabloul general al aplicației mi se pare destul de intuitiv și ușor de utilizat, ai Tab-urile de facturi și cheltuieli unde poți încărca documentele și prin browser și prin telefon, secțiunea de clienți, documentele PFA-ului și profilul tău de client. După bătăile de cap pe care le-am avut de-a lungul timpului cu diverși contabili, aplicația asta chiar este incredibilă și puteți comenta oricât vreți, dar în peisajul românesc este o inovație.

Poți porta un PFA existent la SOLO

Dacă aveți deja un PFA, acesta se poate transfera la SOLO și puteți utiliza serviciile de contabilitate pentru aceeași valoare a abonamentului lunar. SOLO declară că se pot ocupa de contabilitatea și de Declarația Unică pentru anul trecut dacă vă mutați la ei, preluând documentele de la contabilul anterior printr-un proces ghidat, de asemenea, de un angajat al platformei, și lucrurile decurg la fel de simplu.

Oricum, există o secțiune destul de complexă de Întrebări frecvente unde am găsit multe răspunsuri referitor la această portare despre modificările legislative din 2023, calculul taxelor, asigurarea de sănătate ș.a. iar pentru cei care nu sunt familiarizați cu limbajul economic-contabilicesc pot ține legătura cu cei de la SOLO prin email.

Evident că înainte de a lua decizia de a lucra cu SOLO am făcut ceva muncă de cercetare, de la costurile cu avocații pentru înființare și cele ulterioare de contabilitate (Scump domnule scump, dincolo era mai ieftin!) la eventualele review-uri negative. Nu vreau să îi ridic în slăvi pe cei de la SOLO, Fintech-ul funcționează deja de un an sunt peste 4.000 de PFA-uri abonate și nu par a fi probleme până acum. Sper să își păstreze bunele obiceiuri pe măsura creșterii business-ului.

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares