Consider că în această lume tot mai automatizată, orice inițiativă care îmi permite să am mai mult timp liber este binevenită – pentru că orice s-ar întâmpla, timp nu putem cumpăra de niciunde (deh, e bună și filosofia câteodată!). Totodată, nu sunt vreun patriot feroce dar prefer să folosesc produse și servicii locale căci numai astfel putem evolua și noi ca popor. Desigur, putem avea o discuție lungă, complexă, dar nu despre asta este vorba.
Circulă în spațiul public tot felul de informații, opinii și sfaturi de investiții în domeniul financiar și bursier de la diverse persoane mai mult sau mai puțin calificate, persoane ce fac tranzacții de 30 de ani – asta bineînțeles înainte să se fii înființat Bursa de Valori București… Nu mai zic de fenomenul îngrijorător al celor care au cumpărat criptomonede și au câștigat – asta pentru că această piață a avut doar o direcție până anul trecut iar câștigurile au fost de-a dreptul spectaculoase și, astfel, acordă sfaturi în stânga și în dreapta cu o larghețe asemănătoare cu certitudinile politice sau fotbalistice…
Pentru a beneficia de păreri pertinente, este imperios necesar de a disemina între cei care au și o calificare în acest domeniu al investițiilor și cei care sunt păreriști de carieră. Și astfel, recunosc, mă încearcă o oarecare mândrie să mă prezint drept consultant de investiții autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Și da, puțină lume se pricepe efectiv la tranzacții bursiere, urmăriți și țineți cont de sfaturile persoanelor autorizate pentru a face investiții inteligente.
În acest context, al autorizării drept consultant de investiții, a trebuit să înființez un PFA pentru a putea să desfășor această activitate. Scrolând internetul am găsit tot felul de oferte rocambolești care porneau de la câteva sute de lei plus taxe ceea ce sincer, pentru un serviciu minimal, mi s-a părut cam prea mult.
Între multiplele oferte “oneste” și „transparente” ale multor avocați specializați pe înființări de firme la Registrul Comerțului așa cum se recomandă, am dat din pură întâmplare peste aplicația SOLO, aplicație care pare a fi singura soluție completă de contabilitate digitală pentru PFA-uri la acest moment. Si cum suntem în era digitală și ne plângem că nu folosim mai multă tehnologie să ne ușureze viața, am zis să le dau o șansă.
Ceea ce m-a atras în primul rând la SOLO este faptul că ei se ocupă doar de PFA-uri, deci gradul de specializare este maxim, dar și faptul că în eventualitatea vreunei erori în documentațiile depuse sau a vreunei întârzieri, SOLO își asumă răspunderea și vor plăti o eventuală amendă legată de aceste erori. Sper să nu fie cazul.
În al doilea rând, evident, prețul a contat pentru că de la 7-800 de lei cheltuielile de constituire și un minim de 100 de lei lunar contabilitatea în sistemul clasic, prin SOLO înființarea nu m-a costat nimic iar contabilitatea este 89 de lei per lună cu un abonament valabil minim un an de zile. Per total, costul este de două ori mai mic pentru primele 12 luni, ceea ce pentru un PFA nou înființat este o sumă importantă iar banii economisiți îi pot folosi pentru alte investiții.
Am deschis contul pe 13 Aprilie, o zi de joi înaintea Paștelui iar deschiderea de cont a mers relativ ușor pentru mine. După ce introduci datele personale, îți este solicitat să scanezi buletinul și o diplomă de studii pentru identificare și să alegi domeniul în care își va desfășura activitatea PFA-ul. Pentru ca procedura să fie mai simplă și mai rapidă, cei de la SOLO au decis să înființeze PFA-uri doar cu sediul la ei; ulterior, cine vrea să își mute sediul în altă parte o poate face singur. Zic ok, dacă am ajuns până aici, nu văd niciun impediment de a continua, așa că am ales să am sediul la SOLO.
Consultanța specialiștilor umani este importantă la SOLO
După această etapă, am fost informat că pentru PFA-ul meu codul CAEN va fi adăugat manual de un operator SOLO în urma analizei documentelor încărcate, ceea ce s-a și întâmplat ulterior – în săptămâna următoare printr-un schimb de email-uri. Toată interacțiunea cu platforma se desfășoară prin intermediul operatorilor umani nu prin intermediul unui chatbot, partea aceasta de consultanță este gratis și, chiar dacă ar fi fost contracost, ea este importantă pentru că marea majoritate a persoanelor care au un PFA sunt din domenii care nu prea au cunoștințe contabile – doctori, avocați, curieri, șoferi ai aplicațiilor de ride-sharing, fotografi etc.
Be First to Comment