Netflix (NFLX) a prezentat aseară venituri și profituri în linie cu așteptările însă ceea ce a dezamăgit este numărul de 1,75 milioane de conturi noi – un număr cu aproximativ jumătate de milion mai mic decât estimările. Veniturile companiei au crescut cu 3,7% față de Q1 al anului trecut la 8,17 miliarde de dolari iar profitul a urcat la 2,88 de dolari per acțiune.
Ne aflăm în plin sezon de raportare a rezultatelor financiare ale trimestrului I al acestui an, rezultate care ne pot da o bună indicație a unei eventuale recesiuni cât și a gradului de intensitate a acesteia. Cum inflația s-a domolit iar FED este așteptat să nu mai mărească dobânda, piața poate răsufla ușurată și chiar intra pe un trend ascendent în condițiile în care rezultatele sunt bune.
Pentru trimestrul următor, Netflix estimează venituri de 8,24 miliarde de dolari și profituri de 2,84 dolari per acțiune, sub estimările pieței; pe de altă parte, nivelul previzionat al cash-flow-ului pentru finalul de an a crescut la 3,5 miliarde de dolari și astfel Netflix a dezvăluit că intenționează să accelereze programul de răscumpărare de acțiuni de anul acesta.
Referitor la partajarea plătită, lansată până acum doar în patru țări (Canada, Noua Zeelandă, Portugalia și Spania), Netflix (NFLX) a menționat că este “mulțumită de rezultate” – numărul de subscriitori a crescut, spre exemplu în Canada, și se așteaptă la extinderea în SUA în acest trimestru.
În același limbaj de lemn financiar, Netflix a reiterat că obiectivele sale pe termen lung rămân neschimbate: o majorare constantă cu peste 10% a veniturilor odată cu creșterea marjei de profit operațional și totodată un cash flow pozitiv. Ar fi chiar culmea să îți propui ca business ținte mai slabe decât anii precedenți, dar mă tem că în mediul mult prea concurențial al streaming-ului, marjele nu pot crește atât de mult.
Iar reducerile prețurilor abonamentelor pe care Netflix (NFLX) le-a operat în 116 țări pe parcursul acestui trimestru, reduceri ce reprezintă puțin sub 5% din valoarea totală a veniturilor anului trecut, nu vor duce la o creștere atât de mare a bazei de abonamente astfel încât să genereze creșterea veniturilor. Cheltuielile cu producțiile proprii sunt estimate la 17 miliarde de dolari, atât pentru acest an cât și pentru anul viitor, iar atragerea de noi subscriitori poate veni doar dintr-o calitate mai bună a acestor producții.
De altfel, avem și comentariile lui Warren Buffet despre companiile din acest domeniul al streaming-ului. Întrebat zilele trecute despre achizițiile la Paramount pe care le-a făcut compania sa, Buffet consideră că business-ul de streaming nu este bun pentru acționari ci, mai degrabă, pentru actori și producători; prețurile mici ale abonamentelor atrag subscriitori dar nu duc la o creștere constantă a veniturilor.
Și cam are dreptate, compania nu acordă dividende iar evoluția prețului acțiunii, care s-a dublat în pandemie și apoi a scăzut cu 75% anul trecut, este practic aceeași în ultimii cinci ani. Netflix nu e o companie bună pentru un portofoliu pe termen lung, însă volatilitatea foarte mare o face bună de trading.
Be First to Comment