Hai să ne imaginăm un scenariu: te joci God of War Ragnarok pe PlayStation 5, iar în momentul în care ataci cu Blades of Chaos ți se încinge controller-ul în mână. Fix la asta s-au gândit și cei de la Sony, care au publicat recent un patent pentru o tehnologie care poate modifica temperatura unui controller în funcție de acțiunile din joc. Și chiar dacă este doar un concept, de fapt, nu este pentru prima dată când japonezii explorează această idee.
Prima astfel de inițiativă a venit în 2012, când cei de la Sony au publicat un patent care exemplifica o tehnologie intitulată „Temperature Feedback Motion Controller”. Planul era ca această tehnologie să fie integrată în controllerele PlayStation Move. Dar din câte bine știm, ideea asta nu a devenit realitate. Dar asta nu înseamnă că producătorul japonez a fost descurajat, astfel zilele trecute a depus un nou patent pentru o tehnologie similară.
De această dată avem o schemă ceva mai rudimentară a controllerului, ceea ce mă face să cred că vorbim despre ceva ce ar putea fi implementat atât pe DualSense, dar și pe controllerele noului PSVR 2. Modul în care funcționează este destul de simplu: ai un plastic deformabil pe suprafața manetei care trimite un semnal electric prin intermediul căruia poate face chestiunea să se simtă fie rece, fie caldă.
Ideea în sine nu pot spune că este ceva wow, iar în jocurile tradiționale s-ar putea să fie mai de grabă enervantă pentru unii gameri – personal știu sigur că nu aș folosi-o. Dar într-un joc în realitatea virtuală, unde vrei să fii cât mai implicat în acțiune și lumea pe care o vezi, cred c-ar putea avea succes. Și dacă legăm cap la cap informațiile, primul patent a fost pentru manetele PS Move care au ajuns până la urmă pe primul PSVR, așa că ar avea cumva sens ca aici să vorbim de fapt despre o tehnologie pentru PSVR 2, mascată momentan sub forma unui patent pentru un produs standard.
Be First to Comment