Pentru mine, probabil cel mai așteptat joc al anului este Diablo IV (urmat imediat de Zelda). Iar asta înseamnă că mai că am sărit de pe scaun când Marinake mi-a dat o cheie pentru sesiunea de early access a jocului. Primul joc pe care îmi aduc aminte că l-am jucat pe PC este Diablo II și după câteva sute de ore băgate fără regrete în Diablo III, abia așteptam să văd cum pot cei de la Blizzard să readucă seria la gloria de altădată.
M-am jucat câteva ore bune, am ajuns la nivelul maxim (25) și am gustat destul de mult din ce are de oferit Diablo IV, așa că hai să le luăm pe rând și vreau să încep cu clasele. În această versiune a jocului am putut juca doar 3 dintre ele: Barbarian, Rogue și Sorcerer. Ca un amator de arc și stealth, am ales să mă joc Rogue, un nume nou în această franciză. Bine, ideea nu e nouă, doar că în iterațiile anterioare ale jocului, clasa care ataca rapid cu pumnale și trăgea săgeți de la distanță se numea altfel.
Primul lucru pe care l-am observat la Diablo IV este că Blizzard a ales să implementeze un buton de dodge. Practic, acesta funcționează cam ca la toate jocurile souls-like și te ajută să ferești tot felul de lovituri care vin amenințător spre tine. Cooldown-ul este destul de mare, ceea ce te obligă să fii calculat atunci când îl folosești, dar trebuie să recunosc că mi-a plăcut. Asta adaugă o nouă componentă sistemului de combat deja testat, iar ăsta nu e un lucru rău deloc.
Dar degeaba ai un buton cu care să te ferești dacă nu ai și de ce să te ferești. Și dezvoltatorii și-au dat seama de asta, iar astfel, Diablo IV are mult mai multe atacuri telegrafate. Mai precis, unii inamici au niște abilități speciale care se manifestă sub forma unui cerc sau a unei linii care apare pe jos. Două secunde mai târziu, efectul abilității are loc și, dacă ești prins în acele zone, îți iei un pumn de damage.
Din perspectiva unui Rogue, treaba asta a fost destul de ușor de gestionat dat fiind faptul că nu am dus lipsă de abilități de mobilitate cu care să ies din orice situație încurcată, chiar și atunci când butonul de dodge era pe cooldown. Cu un Sorcerer probabil că ai avea mai multe probleme cu chestia asta, dar ai avantajul și că poți sta în spate, în loc să fii în mijlocul acțiunii.
Apoi vreau să ating pe scurt noul sistem de talente și abilități al Diablo IV, care a fost refăcut de la 0 comparativ cu Diablo III. Ba chiar aș îndrăzni să spun că aduce destul de mult cu ce aveam în Diablo II și se inspiră și din ce face Path of Exile, dar este clar mai ușor de înțeles decât acesta din urmă.
Be First to Comment