Nu doar companiile din Tech au crescut mult la acest început de an, ci și cele din domeniul turismului. În ciuda prețurilor crescute la combustibili, mâncare și cazări, lumea pare că nu renunță la vacanțe, iar boom-ul post pandemic va continua și anul acesta.
Doar ieri acțiunile Airbnb au crescut cu 13,35%, fiind la maximul ultimelor șase luni, după ce compania a raportat rezultate peste așteptări pentru anul 2022, dar și perspective bune pentru 2023. Profitul anului trecut a fost de 1,9 miliarde de dolari, cel mai bun an din istoria companiei, comparativ cu pierderea de 352 milioane de dolari din 2021. Valoarea rezervărilor intermediate de Airbnb a atins 13,5 miliarde de dolari în trimestrul patru. Productivitatea a crescut destul de mult în condițiile în care, față de 2019 numărul salariaților a scăzut cu 5%, iar veniturile au crescut cu 75%. Listările active pe platformă – 6,6 milioane, au fost, de asemenea, în creștere cu 16% față de 2021. Dar, cel mai important, pentru prima parte a anului acesta se așteaptă la o creștere a rezervărilor și a veniturilor obținute, acesta fiind motivul pentru care cotația a explodat ieri.
Tripadvisor a anunțat de asemenea rezultate în creștere pentru trimestrul patru din 2022: veniturile au fost de 354 milioane de dolari, în creștere chiar față de nivelul dinaintea pandemiei din 2019. Cu toate acestea, profitabilitatea este foarte scăzută, profitul net pentru întreg anul 2022 ridicându-se la 20 de milioane de euro (față de pierderea de 148 de milioane de euro din anul 2021). Liderul pieței, Booking raportează rezultatele pe 23 februarie, dar cel mai probabil și acestea vor fi bune.
PER | Rata profitului | ROE | EV/EBITDA | Operating Cash Flow | |
Booking | 39,17x | 15,23% | 52,98% | 21.80x | 4,66 mld |
Airbnb | 43,32x | 22,54% | 36,63% | 33,07x | 3,43 mld |
Tripadvisor | 179,50x | 1,34% | 2,42% | 16,45x | 0,44 mld |
Sursa: finance.yahoo.com
Optimismul din domeniul turismului se vede și în perspectivele operatorilor hotelieri, după problemele de anul trecut generate de prețurile în creștere și de lockdown-ul din China, probleme ce sunt de domeniul trecutului acum. Oamenii vor să călătorească și să cheltuiască bani în afara locuinței și, pare că și trendul work-from-home începe să piardă din avânt. Așadar, orice eventuală corecție pe termen scurt a acestor companii, știu eu, datorată războiului din Ucraina sau al unei recesiunii minore, este un moment bun de intrare pe termen mediu, mai ales pentru Airbnb și Booking.
Be First to Comment