Dacă săptămâna trecută am analizat piața telefoanelor mobile, haideți să ne uităm astăzi la vânzările de tablete precum și la rezultatele Apple pentru anul 2022. La fel ca în cazul telefoanelor smart, vânzările de tablete au avut un an mai prost față de 2021, an marcat de pandemia de Covid: vânzările au scăzut cu 3,3% până la un nivel de 162,8 milioane de tablete față de cele 168,3 milioane de tablete livrate anul trecut, conform datelor preliminare raportate de IDC. Pentru trimestrul patru din 2022, vânzările au stagnat la aproximativ 45,7 milioane de unități.
Evident, Apple și Samsung rămân principalii competitori și pe această piață, iar câștigătorul clar este Apple. În sezonul cumpărăturilor Apple a livrat cu 5 milioane de tablete mai mult decât anul precedent, aproximativ jumătate din livrările totale, un rezultat impresionant și pentru cei mai mari detractori ai săi.
Produsele lansate în octombrie – iPad Pro-ul de 11 inch și cel de 12.9 inch, iPad-ul de 10.9 inch, au fost un succes de piață pentru Apple și au dus cota de piață a companiei la 38% pe întreg anul 2022. Mutarea focusului pe segmentul comercial pare a fi cel mai bine înțeleasă de Apple, producătorii fiind confruntați în perioada următoare cu o posibilă recesiune economică, dar și cu o saturare a pieței venită din boom-ul pandemic al vânzărilor.
Samsung a reușit și el să se mențină la un nivel de peste 30 de milioane de tablete livrate pe parcursul anului 2022, un nivel foarte ridicat față de vânzările pre-pandemie, când Samsung vindea un pic peste 20 de milioane de unități. Amazon, Lenovo și Huawei continuă să schimbe locurile în clasament de la an la an, mai notabil fiind ascensiunea tabletelor Amazon de la an la an, de la 11,8 milioane de unități vândute în 2018 la 16 milioane de unități în 2021 și 2022 fiecare.
În acest context, cu scădere pe piața telefoanelor și creștere pe cea a tabletelor, Apple a raportat pentru trimestrul patru din 2022 o scădere a veniturilor cu 5% yoy la un nivel de 117, 15 miliarde de dolari, ratând estimările analiștilor care urmăresc această companie. În afară de tablete, veniturile din servicii au mai fost în creștere, în rest, scăderi pe linie.
Pentru Apple este cea mai mare scădere trimestrială yoy a veniturilor din septembrie 2016, un tablou ce se încearcă a fi prezentat un pic sumbru, însă nu este chiar așa: creșterile din 2021 sunt greu de egalat, însă față de acum 5 ani spre exemplu, atât veniturile cât și profiturile sunt aproape duble, performanță greu de înregistrat în acest mediu super competitiv (o știi el Buffet ceva în condițiile în care participația Apple este cea mai mare din portofoliul său…).
Poate cel mai importantă știre din comunicatul companiei este relevarea informației numărului de 2 miliarde de dispozitive active (telefoane, tablete, laptopuri, ceasuri), în creștere de la cele 1,8 miliarde de anul trecut din ianuarie, ceea ce înseamnă înrolarea de noi adepți în ecosistemul Apple. Iar, pentru viitor, asta nu poate să însemne decât o creștere de venituri din abonamente și alte servicii, poate alte echipamente achiziționate.
Be First to Comment