Press "Enter" to skip to content

Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz? Sau mai bine un Ferrari…

Căci despre Tesla am tot vorbit în ultimul timp, hai să ne uităm un pic totuși și ce fac și competitorii. Căci până la urmă, dă-o încolo de planetă, ne stă bine și într-un Mercedes sau Porsche, nu? Ieri am avut raportarea rezultatelor financiare anuale ale General Motors (GM): o creștere a veniturilor față de aceeași perioadă a anului trecut cu 28,4% și a profitului cu 57%, cifre excepționale, mai ales că au fost mult peste așteptările analiștilor ce urmăresc compania.

Mai importante sunt însă comentariile despre viitor: compania a avut și o lună ianuarie foarte bună, comenzile sunt în creștere, partea de creditare este în creștere, evoluția vânzărilor de electrice este în creștere, și în aceste condiții, compania nu prevede vreo recesiune la viitor – nu este singura voce, mai mulți CEO din diverse domenii sunt de părere că recesiunea va fi evitată. Evident, în urma acestor rezultate, cotația GM a crescut cu 8,35% ieri, trăgând după ea tot sectorul auto.

Iată mai jos o analiză comparativă a unor rații pentru unele companii din industrie:

PER PEG Profit margin P/Book ROE DY Evoluție 52 săptămâni
Tesla 49,57 1,70 15,41% 12,70 32,41% N/A -44,79%
General Motors 6,20 1,04 6,57% 0,79 14,55% 0,25% -32,70%
Ford 5,77 0,37 5,94% 1,23 22.49% 3,49% -37,52%
Nio N/A N/A -25,27% 4,94 -42,97% N/A -49,41%
Mercedes Benz 5,66 59,79 16,06% 0,90 16,77% 7,34% -3,48%
Stellantis  2,93 N/A 9,33% 0,70 27,37% 7,23% -19,81%
BMW 3,39 N/A 13,69% 0,71 22,69% 6,28% -2,35%
Volkswagen 3,86 3,45 6,30% 0,36 10,19% 6,05% -31,53%
Ferrari 36,50 3,10 18,92% 17,23 41,69% 0,54% 5,39%

Sursa: finance.yahoo.com

Observăm că cea mai bună evoluție în ultimele 52 de săptămâni au avut-o companiile din Germania (scăderea Volkswagen este influențată și de dividendul excepțional de 19,06 euro din decembrie 2022), cel mai probabil datorată randamentului mare al dividendului dar și faptului că ele sunt destul de subevaluate din punct de vedere al valorii contabile.

ferrari vwferrari vw

Tesla sare în ochi ca fiind cel mai supraevaluată raportat la media industriei (poate acum vă dați seama cam cât de supraevaluată era acum un an…) în timp ce altă favorită a investitorilor speculatori – Nio, are o rată bună a profitului net, dar în rest… poate investitorii speră că odată cu creșterea producției va repeta succesul Tesla.

Singura companie din sector care este pe plus în ultimele 52 de săptămâni este Ferrari. Preț justificat prin cea mai bună rata de profit și de randament al capitalurilor proprii, compania fiind un jucător pe care mai degrabă poate ar trebui să îl comparăm cu producătorii de bunuri de lux gen Hermes sau LVMH (Louis Vuitton Met Hennessy).

Producția Ferrari este mult sub nivelul cererii și astfel obține prețuri mari pentru mașinile produse. La fel ca în cazul seriilor limitate de ceasuri sau genți, prețul mașinilor crește pe termen mediu și lung, contrar prețurilor celorlalte mașini. Listele lungi de comenzi duc așteptarea unei mașini și la trei ani de zile. Iar loialitatea de marcă este printre cele mai ridicate – mai mult de 40% dintre proprietarii de Ferrari au cel puțin două mașini în garaj.

ferrari_purosangueferrari_purosangue

Anul acesta cumpărătorii așteaptă livrările SUV-ului Purosangue ale cărui precomenzi s-au epuizat rapid în toamnă. Ferrari Purosangue este o bestie cu 725 CP și un motor V-12 care te duce de la 0 la 100km/oră în fix 3,3 secunde. Iar prețul, pe măsură – începe de la 421.000 de dolari… Reprezentanții Ferrari au precizat că producția SUV-ului nu va depăși 20% din producția anuală a fabricii de la Maranello, fabrica având o capacitate de 15.000 de mașini anual. De asemenea, se așteaptă un profit ridicat și de la vânzările celor 150 de Daytona SP3 al cărei preț e puțin peste 2 milioane de dolari.

Cel mai probabil, Ferrari va avea ceva probleme de adaptare la motoarele electrice, așteptările de livrare a primului model fiind anul 2025, dar la cum arată perspectivele de creștere a vânzărilor modelelor actuale, nu cred ca Ferrari trebuie să își facă vreo grijă pentru următorii trei – patru ani.

Așadar, așa cum probabil v-ați dat seama, Ferrari este favorita mea. Și dacă nu putem avea încă o mașină, măcar să fim proprietari ai unei părți mici a celei mai profitabile companii auto…

Articol preluat de pe zonait.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares