Imediat dupa lansarea lui Portal 2 din 2011, Valve si Geoff Keighley au lansat The Final Hours of Portal 2, o carte interactiva despre procesul de creatie a celei mai de succes francize de jocuri puzzle. Cea mai interesanta parte a acestei carti este povestea unui joc creat de Valve, care avea sa ne spuna povestea lui Portal. Actiunea era plasata in trecut, inainte de Chell si GlaDOS si oferea o noua mecanica numita F-Stop. Ar fi fost un joc cu totul diferit, care insa nu a vazut niciodata lumina zilei.
Valve a pastrat linistea referitor la ce este F-Stop in speranta ca vor ajunge sa se foloseasca candva de aceasta idee, dar nu a facut-o. Intr-o turnura neasteptata de evenimente insa, un dezvoltator care folosea Source Engine pentru a crea un nou joc a primit aprobarea de la Valve sa prezinte F-Stop. Acesta se baza pe „Aperture Camera” care putea sa creeze copii ale obiectelor din jur si sa le redimensioneze.
LunchHouse Software a lucrat alaturi de Valve folosind codul sursa al acestora pentru a crea un joc asemanator Portal, numit Punt, dar in acelasi timp a creat si un mic documentar despre F-Stop si l-a distribuit pe propriul site. Haideti sa aruncam o privire.
Bine, ceea ce vedem aici este doar o scurta privire. Prima parte a proiectului Exposure ne ofera o privire in detaliu la mecanici.
Mecanicile jocului nu sunt bazate pe speculatii sau inventii. In schimb, Exposure foloseste codul oficial oferit de Valve pentru F-Stop, sau cum a fost numit acesta in termeni oficiali, Aperture Camera. I-am contactat pe cei de la Valve care ne-au oferit explicit permisiunea de a continua propriul proiect folosind codul creat de acestia.
Chiar daca nu stiu la ce se refera partea cu perimisiunea explicita, cred ca Valve au fost bucurosi sa ofere codul sursa unui dezvoltator, mai ales ca am mai putut vedea ceva asemanator Aperture Camera in Superliminal, joc lansat anul trecut. Poate cu aceasta ocazie se va gasi vreo echipa bine-voitoare care sa creeze Half-Life 3 in timp ce Valve pur si simplu va lasa acest lucru sa se intample.
Be First to Comment