Google Stadia își va deschide porțile astăzi, în anumite colțuri din lume ce nu sunt România. Însă primele recenzii ale serviciului au dezvăluit deja o mică problemă pe care jucătorii o vor întâlni fără îndoială. Latență!
Cât de multă latență? Suficient de multă încât să facă unele jocuri cam impractice. Conform datelor obținute de Digital Foundry, există o întârziere ce variază între 44 și 56 de milisecunde, ceva ce poate că nu sună a fi prea mult, unii fiind obișnuiți să joace lucruri și cu ping-uri de 100 de milisecunde, dar tot prezintă o problemă.
Spre exemplu, în Mortal Kombat 11 adaugă o întârziere de 56% între momentul în care execuți o acțiune, iar aceasta este percepută de joc. Iar asta nu duce tocmai la o experiență ideală într-un joc de lupte.
Desigur, există și un soi de revers al medaliei pentru componenta de multiplayer a jocurilor. Toată lumea va avea exact aceeași latență. Așa că va deveni o competiție pentru a vedea cine va fi în stare să se adapteze mai bine la această latență.
Apoi, ar mai fi și problema calității imaginii. Chiar dacă este vorba de un stream 4K, este nevoie de compresie pentru ca totul să încapă în timp util pe țeavă. Așa că anumite detalii fine tind să fie pierdute.
Be First to Comment