Din categoria „E joi, probabil Youtube a făcut o tâmpenie”, avem astăzi încă un exemplu al motivelor pentru care creatorii de conținut încearcă să nu se mai bazeze pe Youtube prea mult.
Ramura peren neprofitabilă a Google anunță o nouă măsură ce vine ca o consecință a propriilor apucături nu tocmai frumoase. Cu două luni în urmă, Youtube a ajuns la un acord prin care va plăti o amendă de 170 de milioane de dolari către Comisia Federală de Comerț. Motivul? Colecta date de la copii sub 13 ani fără acordul părinților acestora.Acest act este ilegal în SUA și nu este tocmai super-OK nici în multe alte colțuri ale lumii.
Pentru ca acest incident să nu se mai întâmple, Youtube a decis să direcționeze un ciomag de mare viteză în genunchii creatorilor de conținut, pasându-le lor vina și răspunderea pentru acțiunile sale de colectare a datelor.
De acum înainte orice creator de conținut va putea să stabilească dacă are conținut destinat copiilor sau nu. Cei care bifează opțiunea de „conținut destinat copiilor” nu vor mai avea câteva trăsături de bază pentru acel conținut. Spre exemplu, nu vor mai exista comentarii, nu vor mai fi notificări, iar în lipsa colectării de date se așteaptă ca venitul din reclame să scadă cu 60% spre 90%. Efectiv, ar omorî canalele ce nu sunt deja masive, nu au propriul brand bine dezvoltat și nu au în spate susținerea unei corporații media gigantice. Asta, desigur, dacă vorbim de conținut dirijat copiilor.
Dacă bifezi opțiunea că nu ai conținut creat pentru copii, atunci lucrurile vor funcționa ca până acum. Dar dacă se întâmplă ca acel conținut să fie vizionat de copii, atunci Youtube va colecta date despre acei copii, iar FTC se va supăra din nou. Dar nu pe Youtube, ci pe creatorul de conținut, care în SUA va primi o amendă de 42 de mii de dolari. Iar cei în afara SUA, care nu sunt sub jurisdicția legii care acoperă amenda, pot avea probleme din partea Youtube în sine, ce va căra vina pentru propriul act de colectat date.
Desigur, nu va căra și răspunderea, motiv pentru care au clarificat recent termenii de utilizare, permițând închiderea unui cont atunci când nu mai este viabil comercial. Puteți fi siguri că Youtube va face asta pentru a evita viitoare amenzi, în loc să înceteze să mai colecționeze date de la copii.
Bine, ce e drept, este greu să știi de la cine colecționezi date dacă nu poți verifica vârsta. Trebuie pus la punct un sistem ce leagă un IP sau un cookie de tot traficul generat de o locație, iar de acolo să îți dai seama dacă tiparul de utilizare se suprapune cu cel al unui copil sub 13 ani. Bine, cu Machine Learning nu ar fi chiar atât de greu, doar că va avea multe erori pentru o vreme, dar cât timp ar fi trecută o bifă pe propria răspundere că detecția a fost eronată, n-ar trebui să fie o problemă. Nu de alta, dar dacă un creator de conținut nu va își va cataloga clipurile, Youtube se va folosi oricum de un AI pentru a le clasifica.
Oricum, morala poveștii: Lbry nu are așa ceva și ar trebui să ne mutăm acolo pe cât de curând cu putință.
Be First to Comment