Google tocmai a anuntat ca va cumpara compania de accesorii Fitbit pentru suma de 2.1 miliarde de dolari. Anuntul a fost facut prin intermediul unei postari pe blogul companiei de catre Senior Vice-President al diviziei de dispozitive si servicii, Rick Osterloh. Acesta sustine ca achizitia Fitbit este o oportunitate pentru a investi si mai mult in Wear OS, cat si pentru a introduce dispozitive wearable Made by Google pe piata.
Acest anunt vine la numai o zi dupa un raport facut de Reuters, care sustinea ca Google este in plin proces de negociere pentru a cumpara populara companie de accesorii fitness. Intelegerea presupune ca Fitbit va deveni o parte din Google. Aceasta este o situatie similara cu cea a companiei Nest, care este inclusa complet sub umbrela corporatiei gigant.
Conform unui comunicat de presa trimis de Fitbit, compania va se va asigura in continuare ca datele private legate de sanatatea si conditia utilizatorului vor fi in siguranta, declarand ca „Datele Fitbit referitoare la sanatate si particularitatile fiecarui utilizator nu vor fi folosite pentru Google ads.”
Achizitia aceasta are sens: Google a investit ani de zile incercand (si in mare parte, esuand) sa intre pe piata dispozitivelor wearable cu platforma Wear OS, dar a avut dificultati mari in a-si face simtita prezenta.
Dispozitivele Fitbit au fost mereu vazute cu ochi buni de catre comunitate, oferind Google o fundatie mai solida pentru a construi un viitor pentru dispozitive wearable cu integrare Android. Focusul pe tracking fitness al companiei ar putea fi integrat complet in aplicatiile Google Fit, oferindu-i gigantului american o alternativa serioasa pentru Apple Watch si integrarea acestuia cu sistemul de operare de pe iPhone.
Pe de alta parte, experienta in departamentul software al Google si suportul sporit din partea dezvoltatorilor ar putea sa ajute accesorii precum Fitbit Versa sa devina mai mici, in acelasi timp oferind o integrare mai buna cu Android.
Achizitia Fitbit nu este singura investitie recenta a celor de la Google, care incearca sa intre puternic pe piata de accesorii fitness: in luna Ianuarie, compania a cheltuit 40 de milioane de dolari pe tehnologie smartwatch necunoscuta inca de catre public, achizitionata de la Fossil, care la randul sau au preluat-o de la Misfit in 2015.
Be First to Comment