Saptamana trecuta, cateva telefoane Galaxy S10 care folosesc protectoare de ecran din sticla sau silicon au fost afectate de o vulnerabilitate care permitea oricui sa deblocheze telefonul folosind propria amprenta. Samsung a raspuns acestei intamplari cerand utilizatorilor sa nu mai foloseasca astfel de protectoare si i-au asigurat ca vor lansa un update de software care sa remedieze aceasta problema in saptamanile urmatoare. Intre timp, unele aplicatii de banking care se folosesc de autentificarea prin intermediul amprentei au pus Galaxy S10 pe lista neagra si nu le-au mai permis utilizatorilor sa instaleze aplicatiile din Play Store, in timp ce alte aplicatii au dezactivat metoda de autentificare cu amprenta.
Alte banci precum NatWest si Nationwide Building Society din Marea Britanie par sa fi luat alt fel de contra-masuri. Potrivit unei postari de pe Reddit, un utilizator a confirmat ca NatWest Bank si-a retras aplicatia din Play Store pentru utilizatorii de Galaxy S10 si S10+. Nationwide Building Society foloseste o metoda mai normala insa, dezactivand autentificarea cu amprenta din aplicatia sa pentru utilizatorii celor doua terminale.
In acelasi subiect de pe Reddit, utilizatorii din mai multe regiuni au confirmat aceste masuri. Din fericire, majoritatea bancilor doar au dezactivat autentificarea prin intermediul amprentei si nu au retras aplicatia cu totul. Cele mai multe banci din Statele Unite par insa sa nu fi luat nici un fel de masura in aceasta directie.
Este insa o reactie normala pe care au luat-o bancile cu pricina sau se face prea multa galagie degeaba? Pai, da. Si nu. Da, pentru ca unele banci se bazeaza pe deblocarea prin amprenta ca unica metoda de verificare a utilizatorului. Bancile nu vor sa fie trase la raspundere in cazul in care banii din contul cuiva sunt folositi de alta persoana din cauza unei probleme de genul. Chiar daca retragerea aplicatiei din magazinul virtual este putin cam mult, dezactivarea functiei problema pana cand Samsung va repara aceasta vulnerabilitate este alegerea cea mai normala. Pana la urma, majoritatea bancilor au sisteme mult mai avansate care sa previna utilizatori ne-autorizati din a transfera bani dintr-un cont care nu le apartine.
Pe de alta parte, este o reactie cam dramatica deoarece aceasta vulnerabilitate ii afecteaza doar pe utilizatorii care folosesc anumite folii de protectie si nu ii reprezinta pe toti cei care detin un Galaxy S10 / S10+. Interzicerea aceesului acestor oameni la aplicatiile de banking este putin cam mult, dar este macar bine sa vedem ca bancile ale caror servicii le folosim, se intereseaza de securitatea banilor nostri.
Be First to Comment