Need For Speed Payback este cea mai noua aditie seriei ce a devenit sinonim curselor de masini pe PC.
In general, cand cineva pune mana pe un joc cu masini pentru prima oara, acesta este un NFS.
Nu sunt cele mai bune jocuri din acest gen. Dar era o vreme cand toata lumea vorbea despre NFS. Chiar si eu am avut o perioada in care abia asteptam sa apara urmatorul.
Se intampla pana la NFS Shift, care m-a plictisit atat de tare incat am zis ca nu voi mai juca niciodata o asemenea porcarie. Dar iata-ma iar in fata PC-ului minundu-ma de halul in care poti conduce o masina in NFS.
Dar hai sa continuam sa va povestesc mai multe despre el. Caci desi mi-a parut o gluma proasta la inceput, mi-am dat seama ca l-am judecat gresit.
Ce este Need For Speed Payback?
Este al 400-lea joc din serie si putem spune ca unul dintre putinele cu nume original. Ma rog, vreau sa zic de fapt cu nume ce nu a mai fost folosit la un alt joc din serie. Gen Hot Pursuit.
Este un arcade pur care nu se sfieste sa arate asta. Fizica, viteza si interactiunea cu mediul inconjurator sunt niste elemente SF.
Dar presupun ca si voi va asteptati la asta cand vine vorba de NFS. Probabil ca nici pentru voi nu reprezinta un secret subiectul jocului. Acel Payback vine exact de la rezbunare.
Dar sa nu va ganditi ca e ceva dramatic precum povestea din Mario. Daca ar fi fost atat de complexa povestea i-as fi dat un 10 cu felicitari.
Nu. E o poveste cretina de putiflenderi care sunt raceri si se gandesc sa plece cu premiul cel mare (Koenigsegg Regera) pe care il conducea tocmai putiflenderu pricipal. Pardon, personajul principal.
Totul pare normal nu? Doar ca tot jocul, personajul se lauda ca e cel mai bun racer din oras. Pai stai fratioare?! Daca tot esti asa bazat nu esti si doldora de bani din toate cursele castigate?
O alta intrebare la care nu exista raspuns. Pentru ca daca ar fi existat, ar fost stearsa seria de pe fata planetei, caci nimic din universul NFS nu are logica.
Dar nu avea cum sa fie stearsa. Ca nu se mai excitau acționarii Electronic Arts cand au aflat ca tembelii de la Ghost baga microtranzactii si loot boxes cu random upgrades.
Asadar, NFS Payback este ceea la ce te astepti daca esti normal la cap. O poveste scrisa de un om cu IQ-ul unui cap de bujie, aceleasi masini obosite din totdeauna (plus unele noi, thank god), acelasi sound track care suna bine dar care pana la urma devine plictisitor si cam atat.
Dar realitatea face ca sunt si alta lucruri noi si vom discuta despre ele cand atingem subiectul single player.
A, mai era ceva la care se poate astepta un om normal din partea EA: micro-fucking-tranzactii.
Nu ma intelegeti gresit. Si eu arunc bani pe rahaturi. Dar arunc in jocuri care au durata de viata mai lunga de un an.
Dar cum EA anunta NFS-uri la fel cum Activision anunta COD-uri, ce rost are sa cheltui extra bani pe un joc pe care la anu pe vremea asta nu il vei mai juca?
Singleplayer
Mi-ar fi placut sa va spun ca l-am terminat si mi-ar fi facut cea mai mare placere sa va dau spoilere. Nu e o capodopera si nu ati fi pierdut nimic.
Din pacate, story telling-ul, care oricum e sub below expectations mai si dispare la un moment dat.
Adica pe la mijlocul jocului (cel putin ca masini deblocate) totul se rezuma la niste telefoane pe care le primesti sau le dai.
In momentul care am decis sa il las balta mi-am dat seama ca n-am nici cea mai vaga idee ce dracului fac pe harta Fortune Valley in afara de a castiga fiecare eveniment si a darama fiecare banner.
Imi zice la un moment dat ca trebuie sa ma bat cu bosii unor bande ca sa castig reputatie si sa ma pot inscrie intr-o cursa majestoasa. Dar ce e cu acea cursa am uitat. Pe cuvant.
Baiatul rau caruia voiam sa ii fur masina si care s-a transformat in ultimul fraier uita sa imi mai aduca aminte. El iti spameaza cel mai des telefonul.
Babaiatule, si The Gambler asta de te spameaza si care e proprietar de cazinou, adica nu un Vanghelie, ajunge sa ii fie frica de The House care era condusa de The Collector care avea cea mai mare colectie de masini placate cu aur din lume.
Si de fapt cand furi masina. Pitipoanca care te imbarliga pleaca ea cu masina si iti raneste mecanicul. Si sa vezi plot twist. Pitipoanca lucra pentru The House. Ej neboon?!
Si vezi tu mecanicul zice fuck this, im out. Dar tu, mic purcelus isteric nu poti sa lasi lucrurile asa. Trebuie sa te razbuni.
Si asa incepe cea mai fada aventura la care poti visa vreodata: NFS Playback.
E misto ca au diversificat un pic gameplay-ul in sensul ca nu sunt doar curse normale, drag-uri si drift-uri. Mai exista si niste misiuni desprinse din Driv3r in care trebuie sa te duci undeva si sa iei pe X sa il duci in locul A si apoi in B si apoi in C. Fatuca aia din echipa ta e experta la acest capitol si de fapt atunci cand intri intr-un anume tip de eveniment iti schimba automat pe personajul potrivit.
Ce mi se pare stupid este ca in free roam, adica plimbatul prin oras, cand te duci la garaj sa schimbi masina, schimbi si personajul cu care joci.
Masinile de dirt si drift sunt conduse de afro american. Are doua specializari baiatu. Masinile de condus oameni prin oras sunt ale fetei si masinile normale de cursa sunt ale lui Tyler.
Iar upgrade-urile masinilor se fac total random. Intri in shop si dai la ruleta sau cumperi cartonasele pe care le pun ei la vanzare care sunt slabe de cele mai multe ori.
Multiplayer
In multi player nu ai mare lucru ce sa faci in afara sa ii asculti pe rusnaci cum probabil spun despre mama ta lucruri obscene. Cursele in sinea lor sunt ciudate. Adica te baga la gramada. Daca ai masina de level 200, te baga cu masini de nivel maxim. Adica 399.
Daca iti place in mod special sa nu termini niciodata cursele…e distractiv. Pentru ca asta se intampla. Termina primii cursa si dupaia pe tine te opreste din mers.
In multiplayer ai doar curse de viteza cu ture sau sprint si acestea sunt ori pe asfalt ori pe noroi. M-am plictisit in 5 minute in care am vazut cum doar ala de level 399 castiga.
Stiti ce fac cu acest gen de multiplayer? Ii forteaza pe toti sa joace cu acelasi modeld e masina. Asa cum s-a intamplat si la Underground unde toata lumea juca cu RX7.
In loc sa creeze ligi pe grupe de performanta sau chiar pe producatori ei baga totul la gramada.
Grafica, sunet si altele
La capitolul grafica NFS nu este un etalon. Au fost perioade cand statea bine la acest capitol.
Insa, de cand actionarii Electronic Arts si-au pus botul direct la ugerul francizei a devenit un joc ce ruleaza si pe slow cooker-ul electric a lu’ ma-ta.
Da. Are motion blur-ul ala clasic atunci cand activezi NOS si field of view-ul la fel creste cand accelerezi brusc. Sunt cateva momente cand iti da impresia ca ai viteza.
Dar daca apesi frana de mana senzatia dispare in 10 metri. Atat iti ia sa opresti de la 300 km/h.
Masinile arata destul de bine. Insa asta s-a intamplat mereu in orice joc cu masini de la EA. Iar modificarile vizuale pot fi si ele dragute. Dar unele dintre ele sunt absolut hidoase. Oricum, e bine ca poti sa descarci livery-uri concepute de altii si sa nu mai pierzi tu timpul desenand aberatii
Efectele sonore sunt acolo. Zgomotul motoarelor este si el prezent si puteti sa va dati si voi seama cat de mult m-a impresionat daca va zic doar ca exista.
Sound track-ul suna bine si in momentul in care m-am plictisit de joc era deja o melodie care incepuse sa ma zgarie pe creier.
Si e un lucru care ma scoate din sarite in optiunile jocului. Baietii astia au layout doar de controller de Xbox. Adica sa nu te gandesti ca se modifica atunci cand conectezi un alt controller. Sau ca ai tu posibilitatea sa alegi un alt layout. Sa zicem de PS4. Nu, Xbox only, ca la FIFA 18.
Verdict
Daca scarpini jocul doar in stil de mangaiere poti spune ca e prost. Totusi, daca ai rabdare catusi de putin vei observa ca macar ai ce face in single player.
Sunt o gramada de curse si chestii de deblocat si daca trebuie neaparat sa joci fiecare titlu din aceasta serie asa cum faceam eu, atunci incearca-l.
Singurul fel in care poti sa apreciezi acest joc este daca nu te-ai mai jucat niciun altfel de joc cu masini actiune. Dar daca ai jucat si altceva vei observa imediat neajunsurile si foame de bani a celor de la EA.
E foarte dubios sa dai cu zarul atunci cand vrei sa imbunatatesti o masina. Cand tu decizi sa schimbi un far nu te duci la service si le dai 100 euro si ei vin cu o desaga din care sa tragi o piesa si nimeresti o fulie. Asa se fac upgrade-urile in joc. Random. Si iti strica tot cheful de joaca ruleta asta.
Daca le-ai jucat si pe cele vechi, sunt singur ca iti va placea si asta pentru ca deja ai asteptarile setate.
Am avut si eu o astfel de perioada. Dar parca m-am mai maturizat un pic si am inceput sa apreciez lucruri marunte ca lipsa versiunilor standard si deluxe, lipsa microtranzactiilor, povesti ceva mai inchegate.
Nu e primul joc EA cu standard si deluxe si e naspa aceasta segmentare pentru ca varianta deluxe este cea competa a jocului si costa 80 euro.
Ai putea spune ca de fapt au crescut preturile jocurilor.
Be First to Comment