Press "Enter" to skip to content

FIFA 19 REVIEW

Spread the love

Anul acesta, fara indoiala, FIFA 19 este una dintre cele mai importante editii ale EA Sports. Dupa zece ani marele colos american a reusit sa puna mana pe UEFA Champions League si pe tot farmecul acestei competitii.

Modul “Journey” continua si de aceasta data, avandu-i ca protagonisti pe Alex Hunter, de la Real Madrid, Kim care face parte din echipa nationala a SUA si Danny care joaca in liga engleza. Vei avea sansa sa joci cu un singur caracter, atat pe teren cat si in afara acestuia, dar exista optiunea sa lasi ca cele trei povesti sa se intersecteze si sa urmaresti firul narativ.

 

 

 

Gameplay

Seria FIFA a avut intotdeauna un dezavantaj in ultimii ani comparativ cu “PES”: dinamica relativ scazuta in structura jocului. FIFA 19 iti permite acum numeroase optiuni de setare care au un efect vizibil asupra gameplay-ului. In plus, fata de formarea echipei in timpul meciului, sunt asa zisele instructiuni tactice, cum ar fi pressing inalt sau o linie extrem de ofensiva in care invingi defensiva adversa si iti faci loc catre careul adversarului.

Instructiunile tactice sunt cele mai functionale elemente noi in FIFA 19 si care permit adaptarea comportamentului echipelor sa se realizeze mult mai usor. Poti alege echipa care pune presiune pe adversar, cat de mare trebuie sa fie linia de aparare, daca jucatorii trebuie sa astepte mingea sau trebuie sa mearga in atac si alte optiuni similare.

Cel mai important lucru este acela ca poti permite oricand tactici specifice pentru echipa ta. Anterior, puteai folosi optiunea cu patru moduri pentru a avea o echipa diferita in timpul competitiilor: ultra-defensiva, defensiva, neutra, ofensiva si ultra-ofensiva. Diferenta este ca acum puteti seta exact ceea ce face fiecare optiune. Fiecare dintre aceste tactici poate avea propriul set-up, un mod diferit de presiune si joc, oferind jocului FIFA posibilitatea unor tactici complet noi.

 

 

Trecerea de adversar este mai dificila, iar ritmul pare sa fi fost in cele din urma neglijat. Am observat de cateva ori ca jucatorii cu acceleratie foarte inalta au fost deposedati de catre fundasii mai lenti, dupa ce au trecut linia defensiva, ceea ce nu sa intamplat prea mult anul trecut.

Duelul aerian a fost foarte bine conturat de catre cei de la EA, bineinteles ca un jucator de talie mica nu ii poate “lua fata” unui jucator de aproximativ 2 metri, lucru care in editia precedenta se intampla din ce in ce mai des. Totodata, performanta portarilor este mixta.

In primele 2-3 meciuri portarul tau va face un meci mare si vei incepe sa il adori dupa care va fi invins usor de atacul adversar si vei ajunge la concluzia ca ai dat bani degeaba.

Este important sa fi precaut inca de la inceput deoarece si FIFA 18 la lansare a fost un joc perfect insa de-alungul timpului, cu aparitia a diverse patch-uri jocul s-a inrautatit, facand diferenta de clasificare dintre jucatori experimentati si incepatori.

 

Cariera

Jucatorii FIFA vin in toate formele si marimile, cu fani ale tuturor modurilor de joc. Cu toate acestea, partea principala a comunitatii poate fi impartita in doua grupuri: jucatori care joaca in principal FIFA Ultimate Team si jucatori care prefera modul cariera. Acesta este motivul pentru care am fost putin dezamagit cand am realizat in acest an ca modul cariera nu are nicio schimbare substantiala. Modul insusi a fost deja destul de bun in FIFA 18 incat a ramas neschimbat si in FIFA 19.

Din fericire, FIFA 19 nu consta numai in modul cariera si exista multe elemente noi in alte parti ale jocului. Noua mare imagine cu care cei de la EA Sports se mandresc este introducerea turneelor UEFA: Liga Campionilor, Europa League si Super Cupa Europei. Dupa ce au inlocuit aceste turnee mai multi ani cu nume false, EA Sports a reusit in cele din urma sa le ia licenta celor de la Konami.

 

Ultimate Team

In FIFA, EA a gasit echilibrul intre distractie si competitivitate prin intermediul Ultimate Team. In anii trecuti modul respectiv a primit destule critici cum ca FUT Champions ar fi mult prea competitiv iar diviziile normale ar fi mult prea plictisitoare din cauza premiilor de cea mai joasa calitate. Cei de la EA au venit cu o rezolvare a tuturor problemelor in FIFA 19 prin noul mod de joc: Rivals. In acest mod nou vei descoperi zece divizii a cate cinci clase fiecare. Inainte sa incepi aventura vei avea la dispozitie cinci meciuri de calificare in urma carora, pe baza rezultatelor, vei fi clasat intr-una din cele zece divizii. In functie de rezultatele pe care le obtii, vei promova sau retrograda in divizie. In concluzie, regula e simpla: cu cat faci parte dintr-o divizie mai inalta cu atat si premiile pe care le vei primi vor fi mai bune.

 

Noul mod al jocului FIFA 18, “Squad Battles”, ramane practic neschimbat, dar a fost un plus bine venit anul trecut. Multi jucatori si-au exprimat parerea pentru modul cel mai competitiv de jucat si anume FUT Champions. Anul trecut pentru a termina printre cei mai buni jucatori din regiune, aveai nevoie sa finalizezi 40 de meciuri intr-un interval de trei zile, de vineri dimineata pana luni dimineata. Numarul de meciuri s-a redus la 30, o sarcina mult mai usor de gestionat pentru concurentul din tine.

 

Time-finishing

In cele din urma, o alta caracteristica pe care o vei putea vedea in actiune este time-finishing, un nou sistem de a suta, care, dupa cum sugereaza si numele, permite o lovitura mai precisa a balonului. Aspectul interesant al acestei trasaturi este ca acum jucatorul determina cu exactitate momentul in care sa suteze, deoarece are mai mult control asupra mingii. Pentru a activa time-finishing, trebuie sa apesi de doua ori butonul de sut. Momentul in care se realizeaza cea de a doua apasare (inainte ca jucatorul sa suteze) determina o precizie mai mare si in consecinta, sutul va avea o sincronizare perfecta si va deveni mai precis si puternic.

 

Cu toate acestea, un aspect pe care EA a vrut sa-l evidentieze de mai multe ori este ca time-finishing nu este menit sa faca jocul mai usor, dimpotriva, numai cu o pregatire lunga vor fi posibile rezultate concrete, dar nu decid definitiv, scorul final ale unui meci. Time-finishing-ul se dovedeste, prin urmare, o forma excelenta pentru a invata cum sa ai suturi mai precise. Motivul pentru care EA Sports a decis sa introduca aceasta caracteristica de joc depinde de interesul sau cu scopul de a imbunatati componenta competitiva a jocului, in special in eSports.

 

Concluzie

In general, schimbarile in modul de joc, kick-off si Ultimate Team (in special recompensele pentru Rivals si reducerea efortului pe care trebuie sa il depui la FUT Champions) fac din FIFA 19 o imbunatatire fata de anul trecut. Introducerea celei mai iubite competitii din lume, UEFA Champions League, a adus o mare parte dintre iubitorii acestui simulator inapoi, punandu-i in incercarea de a cuceri cel mai ravnit trofeu.

Parerile mele PRO pentru editia din acest an sunt: statisticile detaliate in modul KICK-OFF, continuarea si dezvoltarea modului “Journey”, introducerea noului mod “Rivals” in Ultimate Team si bineinteles adaugarea faimoaselor competitii UEFA.

Modul “cariera” nu a primit nicio schimbare in editia din acest an, fapt ce determina adaugarea pe lista parerilor CONTRA. O alta parere contra este grafica neschimbata a jucatorilor si detaliile neschimbate ale stadioanelor din editia trecuta.

 

Spread the love

Articol preluat de pe wasd.ro

Sharing is caring!

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

shares